ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در روز ولنتایـن یا عشق مردم در سراسر دنیا و ایران برای عشقشان یا پدر مادرشان یا حتی دوستشان هدیه های مختلفی تهیه میکنند. از یک شاخه گل و کادوهای ماندگار بگیر تا طلا و جواهـرات و اکسسسوری های گران قیمت.

خرید کادو ولنتاین

در روز ولنتایـن یا عشق مردم در سراسر دنیا و ایران برای عشقشان یا پدر مادرشان یا حتی دوستشان هدیه های مختلفی تهیه میکنند. از یک شاخه گل و کادوهای ماندگار بگیر تا طلا و جواهـرات و اکسسـوری های گران قیمت.خرید کادو ولنتاینخرید کادو ولنتاین

اما این کادوبازی ها نباید شما را از مفهوم واقعی این روز دور کند. گاهی لذت نوشیدن یک چای داغ با کسی که عاشقانه دوستش دارید از گران ترین و لوکس ترین هدیه ها و تجملات بیشتر است.

بهتر است برای این روز هدیه ای بخرید که علاوه بر قیمت مناسب آنقدر زیبا و به یادماندنی باشد که طرف مقابل به وجد بیاید. برای مثال مـاگ های دست ساز یا آماده و فانتزی که نمادی از عشق و علاقه شما دونفر داشته باشد و یا شات های جذاب دونفره. برای برای خرید این هدیه های جذاب و دلربا و پک های هدیه فوق العاده جذاب به میومـاگ سر بزنید.

خرید کادو ولنتاین

روز ولنتایـن هر سال 14 فوریه برگزار می شود. روزی به نام یک قدیس.

اما این قدیس مرموز کیست و این سنت ها از کجا آمده است؟ درباره معنی و تاریخچه روز ولنتایـن ، از مراسم رومی باستان لوپرکالیا که به استقبال بهار می رفت تا آداب و رسـوم کارت دادن در انگلستان ویکتوریایی ، بیاموزید.

روز ولنتایـن از کجا شروع شد؟ تاریخچه تعطیلات - و داستان قدیس حامی آن - در هاله ای از رمز و راز پوشیده شده است.

ما می دانیم که فوریه از دیرباز به عنوان ماه عاشقانه جشن گرفته می شده است ، همانطور که امروز می شناسیم ، حاوی بقایایی از سنت مسیحی و روم باستان است.

یک افسانه ادعا می کند که ولنتاین کشیشی بود که در قرن سوم در رم خدمت می کرد حداقل سه قدیسه مختلف به نام های ولنتاین یا والنتینوس را می شناسید که همگی شهید شدند هنگامی که امپراتور کلودیوس دوم تصمیم گرفت که مردان مجرد سربازان بهتری نسبت به کسانی که دارای همسر و خانواده هستند ، ازدواج برای مردان جوان را غیرقانونی اعلام کرد ولنتاین که به بی عدالتی این فرمان پی برد ، از کلودیوس سرپیچی کرد و به انجام ازدواج برای عاشقان جوان در مخفیانه ادامه داد هنگامی که اقدامات ولنتاین کشف شد ، کلودیوس دستور داد که او را به قتل برسانند هنوز دیگران اصرار دارند که این قدیس ولنتاین ترنی ، اسقف بود. او نیز توسط کلودیوس دوم در خارج از روم سر بریده شد.

داستان های دیگر نشان می دهد که ولنتاین ممکن است به دلیل تلاش برای کمک به مسیحیان برای فرار از زندان هایی که اغلب آنها را مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می دادند کشته شده باشد.

خرید کادو ولنتاین

یکی از افسانه ها ، یک ولنتاین زندانی در واقع اولین "ولنتاین" را پس از اینکه عاشق یک دختر جوان - احتمالاً دختر زندانبانش - شد که در حین حبس با او ملاقات کرد ، برای خود سلام فرستاد گفته می شود که قبل از مرگش نامه ای با امضای «از ولنتاین تو» برای او نوشته است ، عبارتی که هنوز هم استفاده می شود اگرچه حقیقت پشت افسانه های ولنتاین مبهم است ، داستان ها همه بر جذابیت او به عنوان شخصیتی دلسوز ، قهرمان و مهمتر از همه رمانتیک تأکید می کنند شاید به لطف این شهرت ، ولنتاین به یکی از محبوب ترین قدیسان در انگلستان و فرانسه تبدیل شد

ریشه های روز ولنتایـن :

در حالی که برخی بر این باورند که روز ولنتایـن در اواسط فوریه برای بزرگداشت سالگرد مرگ یا دفن ولنتاین برگزار می شود - که احتمالاً در حدود سال 270 پس از میلاد اتفاق افتاده است - برخی دیگر ادعا می کنند که کلیسای مسیحی ممکن است تصمیم گرفته باشد روز جشن ولنتاین را در میانه روز بگذارد. فوریه در تلاش برای "مسیحی کردن" جشن بت پرستی لوپرکالیا که در اواخر فوریه یا 15 فوریه جشن گرفته می شد ، جشن باروری بود که به فاونوس ، خدای کشاورزی رومی ، و همچنین رومولوس و رموس بنیانگذاران رومی تقدیم می شد برای شروع جشنواره ، اعضای لوپرچی ، یک راسته از کشیشان رومی ، در غار مقدسی جمع می شوند که گمان می رود نوزادان رومولوس و رموس ، بنیان گذاران روم ، توسط یک گرگ یا لوپا نگهداری می شوندکاهنان یک بز را برای باروری و یک سگ را برای تطهیر قربانی می کردند. سپس پوست بز را نوار می کردند ، آن ها را در خون قربانی فرو می کردند و به خیابان ها می رفتند و به آرامی با پوست بز به زنان و مزارع سیلی می زدند زنان رومی به دور از ترس ، از لمس پوست ها استقبال می کردند ، زیرا اعتقاد بر این بود که این پوست ها را در سال آینده بارورتر می کند بعداً در روز ، طبق افسانه ها ، همه زنان جـوان شهر نام خود را در یک کوزه بزرگ می گذاشتند مجردان شهر هر کدام یک نام انتخاب می کردند و برای سال با زن انتخابی خود جفت می شدند.

روز ولنتایـن در دوران معاصر چیست؟

در حالی که روز ولنتایـن در اکثر کشورها جشن گرفته می شود ، فرهنگ های مختلف سنت های خاص خود را برای این جشنواره ایجاد کرده اند در برخی از نقاط جهان روز ولنتایـن به عنوان روزی برای ابراز عشـق بین اعضای خانواده و دوستان به جای زوج های عاشقانه برگزار می شود برخی از سنت ها شامل گذاشتن آب نبات و هدایایی برای کودکان و برخی دیگر شامل قدردانی بین دوستان است روز ولنتایـن معمولاً با عشق همراه است و هر سال میلیون ها کارت روز ولنتایـن رد و بدل می شود.. بسیاری از رستوران ها تبلیغات شام روز ولنتایـن یکی دیگر از فعالیت های محبوب روز ولنتایـن ، اقامت در یک هتل مجلل در مکانی زیبا است که به زوج اجازه می دهد از همه چیز دور شوند و از اوقاتی با کیفیت با هم لذت ببرند. بسیاری از زوج ها روز ولنتایـن را با شام ، پیک نیک یا غذای خانگـی خاص جشن می گیرند.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
100%

نظر دادن