ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، بزرگترین ماهی جهان و غول بزرگترین ماهی جهان و بزرگترین ماهی قرمز جهان و بزرگترین ماهی جهان چه نام دارد و بزرگترین ماهی جهان چند کیلو است و بزرگترین ماهی تن جهان و بزرگترین ماهی ایران و بزرگترین سفره ماهی جهان و غول پیکر ترین ماهی ها در جهان و طول ماهی های بزرگ در جهان و آشنایی با بزرگ ترین ماهی های جهان را در نم نمک ببینید.

بزرگترین ماهی جهان چند کیلوست و چه نام دارد؟

اگرچه بسیاری از مردم نهنگ آبی را بزرگترین ماهی جهان می دانند اما این کوسه نهنگ ها هستند که در واقع به این عنوان صلاحیت دارند. با وجود اینکه نهنگ آبی بزرگترین حیوان زنده روی سیاره زمین است اما او یک پستاندار است نه ماهی ! در عوض ، کوسه نهنگ ، یک ماهی واقعی متعلق به ماهیانی است که به جای استخوان ، اسکلت غضروفی دارند و رکورد دار بزرگترین ماهی جهان می باشد. دومین و سومین ماهی بزرگ جهان به ترتیب؛ کوسه ماهی آسودگر و کوسه سفید بزرگ هستند. در حالی که این سه گونه ماهی غضروفی می باشند اما بزرگترین ماهی استخوانی ، خورشید ماهی اقیانوسی است که در جایگاه ششم بزرگترین ماهی های جهان قرار دارد.بزرگترین ماهی جهان چه نام دارد؟ + طول و وزنبزرگترین ماهی جهان چه نام دارد؟ + طول و وزن

بزرگ ترین ماهی : کوسه نهنگ

کوسه نهنگ بزرگ ترین ماهی جهان می باشد که در اقیانوس های گرم مناطق گرمسیری مشاهده می شود و از ماهی های کوچک و پلانکتون ها تغذیه می کند. طول عمر این کوسه نهنگ از 80-130 سال است.

طبق گفته های خدمات ملی اقیانوس ، کوسه های نهنگ می توانند تا 12 متر رشد کنند و وزن آن ها تا 40 تن هم برسد. با این حال چنانچه در بخش سرگرمی نم نمک اشاره شده است ، به ندرت می توان کوسه نهنگی را یافت که نزدیک به 12 متر طول داشته باشد و عموما آن ها بین 5 تا 10 متر طول دارند.

ماهی های بزرگ دنیا

دومین ماهی بزرگ جهان : کوسه ماهی آسوده

کوسه آفتاب خوار که معمولا به نام کوسه آسوده شناخته می شود در جایگاه دوم از بزرگترین ماهی های جهان قرار می گیرد. این ماهی در سراسر جهان یافت می شود زیرا در آب های قطبی و معتدل زندگی می کند. طول عمر آن تا 50 سال است و از زئوپلانکتون ها تغذیه می کند.

یک کوسه ماهی آسوده به طور معمول 5.5 تن وزن دارد و طول آن معمولا بیش از 9.7 متر است و می تواند تا 14 متر رشد کند.

عکس بزرگترین ماهی جهان

سومین ماهی بزرگ جهان : کوسه سفید بزرگ

کوسه سفید بزرگ معروف ترین کوسه می باشد زیرا به انسان حمله می کند و می توان آن را در سراسر جهان یافت اما عموما در آفریقای جنوبی ، استرالیا ، نیوزیلند ، مکزیک ، جزیره گوادالوپ ، کالیفرنیا و منطقه آتلانتیک شمالی است . این کوسه از ماهی های کوچک گرفته تا پستانداران بزرگ تغذیه می کند. براساس مطالعه در سال 2014، این کوسه تا 70 سال عمر می کند.

به طور کلی ، طول سومین ماهی بزرگ جهان 4.5-6 متر است که وزن آن 2.5 تن و گاها بیشتر می باشد.

آَشنایی با بزرگترین ماهی جهان

بزرگترین ماهی استخوانی جهان : خورشید ماهی اقیانوسی

خورشید ماهی اقیانوسی بزرگ ترین ماهی استخوانی درجهان می باشد که تا 10 سال عمر می کند و برخی افراد حتی بیش از این عدد را باور دارند. این ماهی در آب های گرمسیری زندگی می کند و از عروس دریایی تغذیه می کند.

خورشید ماهی اقیانوسی تا 3 متر رشد می کند و وزن او می تواند تا 2.5 تن برسد. این ماهی جزو سنگین ترین ماهی های استخوانی در نظر گرفته می شود.

جالب ترین ویژگی این ماهی این است که سر و دم او به ماهی شبیه است. باله پشت خورشید ماهی هرگز رشد نمی کند و هرچه پیرتر شود ، در خودش جمع می شود و کوچک تر خواهد شد.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
100%

نظر دادن