ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل مهدی کیانی بازیگر و کارگردان سینما ، تئاتر و تلویزیون به همراه عکس های خانوادگی و شخصی مهدی کیانی با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه مهدی کیانی(Mehdi Kiani)

  • نام اصلی : مهدی کیانی
  • متولد : 18 بهمن 1370 اصفهان
  • زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر و تلویزیون
  • پیشه : بازیگر و کارگردان
  • مدرک تحصیلی : فوق لیسانس کارگردانی سینما
  • سال های فعالیت :
  • قد :

بیوگرافی کامل مهدی کیانی به همراه عکسهای این بازیگر در نقش های متفاوت و عکس کارهای “مهدی کیانی”

مهدی کیانی متولد بهمن 1370 در اصفهان ، نویسنده ، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون است.بیوگرافی کامل مهدی کیانی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیونبیوگرافی کامل مهدی کیانی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون

مهدی کیانی - Mehdi Kiani

مهدی کیانی - Mehdi Kiani

او تحصیلات خود را تا لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی سینما ادامه داده است. وی فعالیت خود را از تئاتر شروع کرد تا اینکه با معراجی ها و از تهران تا قافله وارد تلویزیون شد.

خانواده و بازیگری :

او در خانواده ای اهل فارس به دنیا آمد و در شهر اصفهان بزرگ شد.

مهدی کیانی پیش از ورود به بازیگری و تحصیل در این رشته از اعضای بنیاد نخبگان بوده است و پیش از این در صحنه های تئاتر حضور فعالی داشت. او در دوره لیسانس بازیگری برای نخستین بار در چند فیلم و سریال تلویزیونی از جمله معراجی ها ، از تهران تا قافله ، مینور و در انتهای رود فعالیت داشت. و در همین دوره با ساخت چندین فیلم کوتاه خود را به عنوان کارگردان نیز معرفی کرد.

از مهدی کیانی مجموعه ای تحت عنوان ستایش انکار ناپذیر تنهایی قطره ها چاپ شده است. پس از دوران کارشناسی ارشد مهدی کیانی به عنوان مدرس در دانشگاه های تهران ، آزاد و علمی کاربردی بع عنوان مدرس حضور فعال داشته است.

مهدی کیانی

سینما و شهرت :

با فیلم از تهران تا قافله و معراجی ها سینما را تجربه کرد و بعد تر با ساخت چند فیلم مطرح شد. وی همچمین در مجموعه های گلشیفته ، مینور ، گنج روان و .. فعالیت کرده است

حواشی

مهدی کیانی گفته است همیشه سعی داشته از حواشی به دور باشد و در جریان متن سینما فعالیت داشته باشد. او همچنین گفته است اگر حرف حساب یا حرف آکادمیک نباشد ترجیح میدهد تا از گفتگو با رسانه ها بپرهیزد. با این حال در جریان دریافت جایزه جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی و همچنین در گفتگویی در چهلمین جشنواره فیلم فجر مصاحبه ای جنجالی داشته است.

ازدواج مهدی کیانی :

مهدی کیانی تا به حال در هیچ رسانه ای در مورد ازدواج خویش صحبت نکرده است. اما گمانه زنی ها حاکی از حضور وی در جشنواره فیلم فجر با چندی از بازیگران خانم سینما برای وی حاشیه هایی مبنی بر متاهل بودن وی ایجاد کرده است.

مهدی کیانی

نویسندگی ، سفر و عکاسی :

مهدی کیانی در گفتگوی زنده خود به نوشتن و عکاسی اشاره کرده است. او عکاسی را مقدمه سینما می داند و معتقد است یک کارگردان یا هنرمند برای تولید اثر باید مدام در حال خواند و سفر جهت به روز نگه داشتن خود و کسب تجربه باشد.

تئاتر ، بازیگری و کارگردانی :

متاسفانه نه تنها تئاتر بلکه بازیگری در ایران دارای کش و قوس های فراوانی است. در حال حاضر بیشترین سهم مالی و درامد تئاتر ها در جیب سالن دارها می روند مگر نمایش هایی که یا سفارشی باشند و بودجه داشته باشند یا آثاری که در سالن های دولتی روی صحنه بروند. در مورد بازیگری نیز نقطه سخت ماجرا این است که حتا اگر خوش شانس باشید و به یک نقش خوب دعوت شوید باز هم شما برای دیده شدن به یک فیلمنامه یا متن خوب ، بازیگر پارتنر خوب ، به یک کارگردان خوب و تیم قوی نیاز دارید. با این شرایط شما تازه در نقطه صفر خواهید بود و حالا وقت ان است که توانایی خود را به رخ بکشید. پس بازیگری به هیچ عنوان کار و مشغله راحتی نبوده و نخواهدبود. با این همه هروقت و هرجا بتوانم از نمایش های صحنه ای بدون مزد و منت به اندازه توانم کمک خواهم کرد.

مهدی کیانی

ارادت به شهید مرتضی آوینی :

معتقدم آنچنان که باید هرگز آوینی را درک نکرده ایم. و به جای عمق اندیشه های وی در ظواهر فعالیتش مانده ایم.کاری که آوینی کرده است سرودن شعر با دوربین و کنار هم قرار گرفتن تصاویر است. آن هم در بحبوحه جنگ.

شهید فهمیده و شهدا :

طبق دغدغه هایی که همیشه از شهدا داشته ام از بچگی به شرایطی که شهید حسین فهمیده در لحظات پایانی شهادتش داشت فکر میکردم. همین دغذغه باعث شد یک شب خوابی ببینیم که گویا ان شرایط به من الهام شده باشد. و به همین دلیل مایلم روزی اگر در توانم بود فیلمی درخور وی در این خصوص جلوی دوربین ببرم.

مهدی کیانی

از اخراج سوره تا انصراف از دانشگاه صدا و سیما و سر دراوردن از دانشگاهی در فرانسه :

راستش را بخواهید انصراف از دانشگاه صدا و سیما چند دلیل عمده داشت. یکی از آن ها مشکلات و حواشی بود که در دوران کارشناسی رشته بازیگری سپری کردم. مشکلات اخراج یا ستاره دار شدن که دوست ندارم به آنها اشاره ای داشته باشم و بارها هم گفته ام سو تفاهم بوده که رفع شد. بعد از دوران کارشناسی چالش فیلمسازی در قالب کارگردان برایم بیشتر شد و چون رشته دانشگاهی صدا و سیما تهیه کنندگی بود و نه کارگردانی ترجیح دادم کارگردانی را انتخاب کنم. در همان ترم اول بود که موقعیت سفر به فرانسه برای ادامه تحصیل پیش آمد. لذا از صدا و سیما انصراف دادم تا در موقعیت رشنه کارگردانی در فرانسه کسب تجربه کنم. هرچند این موقعیت جدید هم در نهایت دوام نیاورد و لذا تحصیلات ارشد را در رشته سینما به اتمام رساندم.

نقد فیلم موقعیت مهدی :

مهدی کیانی در جریان اکران فیلم موقعیت مهدی در چهلمین جشنواره فیلم فجر در گفتگوی اختصاصی با پانا با نقد تندی فیلم موقعیت مهدی را فاقد معیارهای سینمایی لازم برای اکران سینمایی برشمرد. این نقد در حالی مطرح شد که مسعود فراستی این اثر را جز بهترین آثار سینمای ایران مطرح کرد.

مهدی کیانی

فیلمشناسی

سینما و تلویزیون
  • گنج روان ، امین اصلانی 1394
  • مینور ، علیرضا صبوری 1393
  • معراجی ها ، مسعود ده نمکی 1392
  • از تهران تا قافله ، علی فلاح نصیری 1392
  • در انتهای رود ، روزبه نعمتی 1389
کارگردانی
  • مستند تاریخ تئاتر اصفهان
  • هزار و چهارصد(فیلم)
  • آوازه خوان تاس (فیلم)
  • پلاتو (فیلم)
تئاتر
  • کوریولانوس ، ویلیام شکسپیر 1396
  • صندلی ها ، اوژن یونسکو 1392
  • دن کیشوت ، عدالت فرزانه 1387

مهدی کیانی و جواد عزتی

مهدی کیانی و جواد عزتی


منابع : نم نمک | مهدی کیانی اینستاگرام/ مهدی کیانی فیسبوک/ lind ;dhkd/صفحه شخصی مهدی کیانی/مهدی کیانی ویکی پدیا/ مهدی کیانی تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(3 رای)
100%

نظر دادن