ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با زندگینامه کامل مهران مدیری بازیگر مطرح عرصه سینما به همراه عکسهای خانوادگی و دختر و پسرش و فیلمشناسی مهران مدیری در نم نمک بیشتر آشنا شوید.

زندگینامه مهران مدیری و همسرش(Mehran Modiri)

  • نام : مهران مدیری
  • زادروز : 18 فروردین 1346 تهران
  • محل زندگی : تهران
  • پیشه : هنرپیشه ، کارگردان ، خواننده ، تهیه کننده ، طراح صحنه ، طراح لباس و مجری
  • سالهای فعالیت : 1372 تاکنون
  • مدرک تحصیلی : دیپلم
  • قد : 176 سانتیمتر
  • والدین : رضا مدیری
  • همسر : مژگان رمضانی
  • فرزندان : فرهاد مدیری و شهرزاد مدیری

بیوگرافی کامل مهران مدیری

مهران مدیری متولد 18 فروردین 1346 در تهران کارگردان ، بازیگر ، خواننده و مجری ایرانی است.بیوگرافی مهران مدیری و همسرش با ناگفته ها + فرزندانبیوگرافی مهران مدیری و همسرش با ناگفته ها + فرزندان

مهران مدیری - Mehran Modiri

مهران مدیری - Mehran Modiri

دیپلم دارد و از تئاتر شروع کرد و با کارگردانی درخشید و حالا قدرتمندترین چهره سیاسی فرهنگی ایران است.

خانواده و اصالت

مهران مدیری درتهران متولد شده ولی اصالتا اراکی است پدرش رضا مدیری نام دارد و آخرین فرزند خانواده 6 نفری است. او سه برادر بزرگ تر به نام های محسن ، مسعود و مهرداد دارد.

دو برادر بزرگ تر او خارج از کشور زندگی می کنند یکی از برادرهایش در گوشه ای از تهران و با تدریس امورات می گذراند.

کودکی مهران مدیری

کودکی مدیری اصلا شبیه بچه های دیگر نبود.

دوستان زیادی نداشت و احساس تنهایی می کرد دوست داشت تنها در اتاق نشسته و کتاب هایش را ورق بزن ، اسم هایشان را حفظ کند و عکس هایشان را نگاه کند.

کودکی مهران مدیری

عکس کودکی مهران مدیری

شروع از نوجوانی

فعالیت های هنری خود را از نخستین سال های نوجوانی شروع کرد و تا قبل از ورود به رشته تئاتر در دانشگاه ، چندین اثر نمایشی به عنوان بازیگر حضور داشت.

علت ترک دانشگاه

تحصیلات آکادمیک او در رشته تئاتر به دلیل حضورش در جبهه های جنگ ناتمام ماند اما عشق او به هنرهای نمایشی بار دیگر او را به عرصه نمایش در تئاتر و رادیو کشانید.

در یکی از قسمت های برنامه دورهمی ، مهران مدیری گفت که در عملیات والفجر 8 حضور داشته است.

تیپ متفاوت مهران مدیری

تیپ متفاوت مهران مدیری

فعالیت های تئاتری

از سال 1362 در 16 سالگی تا سال 1372 با نمایشهای زیادی روی صحنه رفت و در این دوران با بسیاری از بزرگان تئاتر کشور چون قطب الدین صادقی و میکائیل شهرستانی همکاری کرد.

گویندگی

سال 1368 در 22 سالگی به رادیو رفت و در برنامه داستان شب به مدت 6 سال گویندکی کرد و در سال 1372 وقتی 26 ساله بود به همراه داریوش کاردان اولین برنامه طنز را برای نوروز ساخت.

مهران مدیری و مریم معصومی

مهران مدیری و مریم معصومی

اولین کار تلویزیونی و شهرت

شروع شهرت مدیری با اولین کار خود بود ، او با برنامه طنز نوروز 72 در قامت بازیگر و کارگردان به شهرت رسید سپس با سریال پرواز 57 در سال 72 دوباره سر زبان ها افتاد.

سریال ساعت خوش شانس سال 73 و مجموعه های نوروز 76 و جنگ 77 از دیگر آثار موفق اش بود که پایش را در عرصه طنز سفت تر کرد.

مهران مدیری و لیلا ایرانی

مهران مدیری و لیلا ایرانی

وضعیت ازدواج و همسر مهران مدیری

مهران مدیری سال هاست ازدواج کرده و متاهل است دو فرزند دارد . گفته می شود نام همسرش مژگان رمضانی است. پسرش فرهاد موزیسین و دخترش شهرزاد طراح لباس بوده که شباهت عجیبی به پدر دارد.

همسرش از چهره های هنری نیست گرچه به اشتباه بسیاری از سایت های از عکس فریبا متخصص بعنوان همسر وی نام می برند که کذب می باشد.

ماجرای انتشار عکس همسر!

از عکس زیر بعنوان تصویر همسر واقعی مهران مدیری یاد شده است که صحت نداشته و این عکس یکی از طرفداران مقیم آمریکای ایشان می باشد.

شباهت این خان به دختر مهران مدیری علت اصلی انتشار این شایعه بود.

مهران مدیری و همسرش

عکس منسوب به مهران مدیری و همسرش

شغل همسر مهران مدیری چیست؟

همسر مهران مدیری و مادر فرهاد و شهرزاد رشته اش هنری و ادبیات است و گفته می شود با نام هنری مژگان آریا می نویسد. او خانه دار است و هیچ وقت دغدغه انتشار نوشته هایش را نداشته. اسم فرهاد را هم مادرش انتخاب کرده و بعد از آن مهران مدیری زیاد از این اسم در شخصیت های تلویزیونی اش استفاده کرده است.

بیوگرافی فرهاد مدیری

فرهاد مدیری متولد 18 اردیبهشت 1370 می باشد.

در هنرستان موسیقی یاد گرفته و سپس در خارج از کشور به دانشگاه رفته است؛ او حالا یک گروه موسیقی دارد و اغلب در کارهایش پدرش بعنوان آهنگساز حضور دارد.

مهران مدیری و پسرش فرهاد مدیری

مهران مدیری و پسرش فرهاد مدیری

بیوگرافی شهرزاد مدیری

شهرزاد مدیری متولد 13 بهمن 1375 در تهران ، طراح است.

فارغ التحصیل رشته طراحی لباس است ، علاقه ای به بازیگری ندارد به همراه دوستانش یک برند طراحی لباس بنام لورلای دارد که صفر تا 100 طراحی و دوخت را برعهده دارند.

مهران مدیری و دخترش شهرزاد مدیری

مهران مدیری و دخترش شهرزاد مدیری

رکورد حافظ

مدیری 9 بار برنده جایزه حافظ شده است و به همین دلیل رکورد بیشترین برد را در بین کسانی که برنده جایزه حافظ شده اند ، دارد.

علاقه به زیست شناسی

برادر مهران مدیری رشته اش زیست شناسی بود و همین باعث شد که او به زیست شناسی هم علاقمند شود و کتاب های زیادی در این زمینه بخواند.

شایعه برادر ناتنی امید خواننده

امید سلطانی در شبکه ای ماهواره ای اعلام کرد «مهران مدیری برادر من است و ما با هم رابطه خوبی داریم گرچه از هم دور هستیم». اما مهران مدیری این موضوع را تکذیب کرد.

نسبت فامیلی مهران مدیری و امید خواننده

نسبت فامیلی مهران مدیری و امید سلطانی خواننده

تنفر از ریاضی و جبر

مهران مدیری می گوید در ریاضیات همیشه خنگ بوده است.

هنوز که هنوز است علت ریاضیات در جهان را نمی داند ، یعنی به نظرش بیهوده ترین و پوچ ترین درس است و هیچ وقت نمره ای بالاتر از 2 در این درس نگرفت!

به عقیده او ریاضی فقط در حد جمع و تفریق مفید فایده است.

آدم غمگینی هستم

خیلی ها می گویند آدم غمگینی هستی. خیلی وقت ها درست است ، در طول روز غمگینی ام به شادی هایم می چربد ، زود هم خودش را نشان می دهد.

به قول یکی از دوستان ، غم اگر به جاهای ناجور نکشه ، چیز خیلی بدی نیست می تواند منشا خلاقیت هم باشد ، ظاهرا در شرق برای غم نسبت به شادی اصالت بیشتری قائلند.

مهران مدیری و الهام پاوه نژاد

مهران مدیری و الهام پاوه نژاد

جنگ ایران و عراق

حامد بهداد درباره مهران مدیری می گوید : چند وقت پیش مهران را دیدم ، فهمیدم که او سه سال در جبهه جنگیده ، من این را نمی دانستم؛ شگفت زده شدم.

ناگفته ها از جنگ

از سال 66 تا 68 یعنی تا پایان جنگ در جبهه بودم.

در عملیات مرصاد و حلبچ هحضور داشتم ، از راه دور به دشمن سنگ هم می زدیم آرپیجی هم می زدم و مدتی هم راننده آمبولانس بودم.

در جبهه هم هر کاری از دستم بر می آمد انجام می دادم و چند ماه قبل تر یعنی حدود سال های 65 هم در جبهه برای رزمنده ها در سنگرها نمایش بازی می کردیم.

بیستمین قدرتمند ایران

مهران مدیری سال 2009 در مقاله نیوزویک بعنوان بیستمین فرد قدرتمند از نظر فرهنگی و سیاسی ایران انتخاب شد ، او رابطه بسیار صمیمی با جواد ظریف نیز دارد.

دیگر سریال نمی سازم

حوصله ندارم. خیلی وقت است که حالم خوب نیست و از این نوع کار خسته و اشباع شده ام ، نیاز به یک دگردیسی دارم.

دوست دارم از تلویزیون و سینمای خانگی فاصله بگیریم و سالانه یک یا دو کار سینمایی بسازم.

مهران مدیری و سیامک انصاری در سریال شب های برره

مهران مدیری و سیامک انصاری در سریال شب های برره

دورهمی

از زمانی که دورهمی شروع شد نوع برخوردهای مردم با من عوض شد و خیلی مشهود بود. قبلا من را به عنوان بازیگر و کارگردان سریال طنز می شناختند. اما دورهمی یک رابطه عاطفی میان من و مردم برقرار کرد.چراکه من از مشکلات ، دردها ، مسائل سیاسی اجتماعی گفتم و دیدم حس مردم تغییر کرده است.

مهران مدیری و ژیلا صادقی

مهران مدیری و ژیلا صادقی در برنامه دورهمی

سیگاری

در 4 شهریور 1395 در نشست خبری اولین فیلم خود بنام ساعت 5 عصر در هتل هما به سوالات خبرنگاران پیرامون فیلم جدید خود پاسخ داد.

طی این نشست خبری ، وی اقدام به سیگار کشیدن کرد که این کارش واکنش های گسترده ای را در پی داشت ، او از بازیگران سیگاری است که هنوز هم حاضر به ترک آن نیست.

سیگار کشیدن مهران مدیری

سیگار کشیدن مهران مدیری

دکترای افتخاری

دانشگاه لیبرتی آمریکا به پاس فعالیت های هنری و انسانی مهران مدیری ، طی مراسمی در 21 تیر 1390 در لس انجلس مدرک دکترای افتخاری اهدا کرد.

مدیری بعلت ضبط برنامه قهوه تلخ نتوانست در این مراسم حضور پیدا کرد ، دکتر رونالد برنر به نمایندگی از وی این مدرک را دریافت کرد و حمید سلطانی انرا در ایران به مدیری رساند.

خوانندگی و کنسرت

از بازیگری ، طراحی صحنه ، کارگردانی ، مجری گری ، تهیه کنندگی و صداپیشگی مهران مدیری که بگذریم او استعداد شگرفی در خوانندگی دارد و چندین تیتراژ نیر خوانده است.

در مرداد 97 او کنسرت بزرگ خود را در برج میلاد برگزار کرد و تمام هزینه بلیط فروشی انرا برای تهیه شیر خشک کودکان و نوزدان بی بضاعت مناطق محروم خرج کرد.

خوانندگی مهران مدیری

خوانندگی مهران مدیری

ماشین باز حرفه ای

مهران مدیری یک ماشین باز حرفه ای است و به گفته دوستانش هر ماه یکی دو ماشین عوض میکند ، او کلکسیونی از ماشین های لوکس نیز دارد.

درس از کرونا

کرونا به ما ثابت کرد بدون مردم هیچی نیستیم. من خودم توان اجرا در سالن خالی را نداشتم. 10 بار امتحان کردم و کاملا برایم بی معنی و غیر قابل تحمل بود. بدون مردم همه چیز معنی واقعی اش را از دست می دهد. دورهمی با صندلی خالی ، مثل فوتبال در استادیوم خالی غم انگیز است. شاید کرونا تلنگری بود که بدانیم بدون مردم عددی نیستیم و زود فراموش می شویم .

مهران مدیری و گوهر خیراندیش

مهران مدیری و گوهر خیراندیش

فیلم های مورد علاقه

فیلم هملت کوزینتسف را چهل دفعه دیدم و ممکن است هشتاد دفعه دیگر هم ببینم ، باراباس یکی از فیلم های محبوب من است پاپیون ، فیلم کوتاهی درباره عشق را هم دوست دارم.

مهران به پدرش رفته است

به گفته همسایه های محله قدیم مهران مدیری ، مهران پدر خیلی خوبی داشت که بر اثر سکته از دنیا رفت ، مرد متین و موقری بود.

می گویند مهران هم به پدرش رفته و از نظر خلق و خو شبیه به اوست.

بیوگرافی مهران مدیری از زبان خودش

بیوگرافی مهران مدیری از زبان خودش

سید است

کمتر کسی می داند که مهران مدیری سید اولاد پیغمبر (ص) است.

او سید طباطبایی می باشد و در یکی از برج های قیطریه ساکن است و مادرش نیز در یک مجتمع در کنار واحد او زندگی می کند.

فدراسیون بیلیارد

در تاریخ 16 تیرماه 1397 مهران مدیری طی حکمی از طرف هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ ، بیلیارد و بولس به عنوان رئیس کمیته هنرمندان این فدراسیون منصوب شد.

زندگی شخصی مهران مدیری

زندگی شخصی مهران مدیری

یک شاعر با سابقه

شاید جالب باشد بدانید مدیری یک شاعر با سابقه می باشد.

به گفته خود شعرهایش به سه دوره نوجوانی ، دوران جنگ و امروزه تقسیم می شوند که بیشتر حالا شعرهای عاشقانه هستند و بزودی به چاپ می رسند.

او حفظیات بی نظیر شعری هم دارد.

تمام شعرهای خیام ، بخش عمده ای از شعرهای سعدی و حافظ ، همه کارهای لورکا ، دو سوم آثار شاملو ، شعرهای نیما یوشیج بطور کامل ، مادام شیمبورسکا و … را حفظ است.

علاقه به موسیقی کلاسیک

بخاطر برادر بزرگم محسن که نقاش و پیانویست است از کودکی زمانی که 4 - 5 ساله بودم ، موسیقی کلاسیک را حفظ شدم و این سبک را خیلی خوب می شناسم.

عکس های اینستاگرام مهران مدیری

عکس های اینستاگرام مهران مدیری


فیلمشناسی

تئاتر
نام سمت کارگردان سال
خرگوش بازیگر حمید عالمی 1353
شوخی بازیگر صدرا رسولی 1356
تلگراف بازیگر مهدی شریفی 1358
پلنگ نادان بازیگر بهروز سلیمی 1362
یک طنز و یک غم آوا بازیگر بهروز سلیمی 1364
ساعت عمو اسکندر آهنگساز حسن شکلاتی 1366
آرسنال بازیگر محسن حاجی یوسفی 1367
پانسیون بازیگر محسن حاجی یوسفی 1368
سیمرغ بازیگر قطب الدین صادقی 1370
هملت بازیگر قطب الدین صادقی 1369
کیسه بوکس بازیگر موذنی 1371
رادیو
  • دیوانه از قفس پرید به کارگردانی بهزاد فراهانی ، 1370
  • دژ به کارگردانی اکبر زنجانپور ، 1370
  • واسکادلوگاما به کارگردانی جواد شیرگر ، 1371
  • موشها و آدمها به کارگردانی محمد عمرانی ، 1371
تلویزیون
سال نام سمت کارگردان نقش
1371 مجموعه تلویزیونی مشت های کوچک بازیگر ثریا قاسمی  
1371 مجموعه تلویزیونی حکایت ها بازیگر مجتبی یاسینی  
1371 مجموعه تلویزیونی پندها و اندرزها بازیگر مجتبی یاسینی  
1372 مجموعه تلویزیونی نوروز 72 بازیگر داریوش کاردان  
1372 مجموعه تلویزیونی باغ گیلاس بازیگر مجید بهشتی محسن
1372 مجموعه تلویزیونی پرواز 57 بازیگر/کارگردان مهران مدیری  
1373 مجموعه تلویزیونی ساعت خوش بازیگر/کارگردان مهران مدیری  
1374 مجموعه تلویزیونی سال خوش بازیگر/کارگردان مهران مدیری  
1374 مجموعه تلویزیونی نوروز 74 بازیگر محمد صالح علا  
1376 مجموعه تلویزیونی نوروز 76 بازیگر/کارگردان مهران مدیری  
1377 مجموعه تلویزیونی جُنگ 77 بازیگر/کارگردان مهران مدیری رامین
نوروز 1378 مجموعه تلویزیونی 1+77 کارگردان مهران مدیری  
1378 مجموعه تلویزیونی ببخشید شما مجری/کارگردان مهران مدیری  
1378 مجموعه تلویزیونی پلاک 14 بازیگر/کارگردان مهران مدیری فرود
1379 مجموعه تلویزیونی نود شب بازیگر/کارگردان مهران مدیری مهران
1380 مجموعه تلویزیونی طنز 80 مجری/تهیه کننده/کارگردان مهران مدیری  
1380 مجموعه تلویزیونی دردسر والدین بازیگر مسعود نوابی علی پورحاتم
1381 مجموعه تلویزیونی پاورچین بازیگر/کارگردان مهران مدیری فرهاد برره
1383-1382 مجموعه تلویزیونی نقطه چین بازیگر/طراح صحنه و لباس/کارگردان مهران مدیری اردلان پشندی
نوروز 1384 مجموعه تلویزیونی جایزه بزرگ بازیگر/کارگردان مهران مدیری بیژن جمالی
نیمه دوم 1384 مجموعه تلویزیونی شب های برره بازیگر/خواننده/کارگردان مهران مدیری شیرفرهاد پایین برره
پاییز 1385 مجموعه تلویزیونی باغ مظفر بازیگر/خواننده/کارگردان مهران مدیری مظفر زرگنده
نوروز 1387 مجموعه تلویزیونی مرد هزارچهره بازیگر/کارگردان/مجری طرح مهران مدیری مسعود شصتچی
نوروز 1388 مجموعه تلویزیونی مرد دوهزارچهره بازیگر/کارگردان مهران مدیری مسعود شصتچی
1382-1388 مجموعه تلویزیونی در چشم باد صداپیشه مسعود جعفری جوزانی گوینده شخصیت محمدعلی فروغی
1394-1392 مجموعه تلویزیونی در حاشیه بازیگر/کارگردان/طراح صحنه و لباس/طراح مهران مدیری دکتر سهراب کاشف
1394 مجموعه تلویزیونی در حاشیه 2 کارگردان/طراح صحنه و لباس/طراح مهران مدیری  
1394 - 1399 مجموعه دورهمی کارگردان/مجری/خواننده مهران مدیری مهران مدیری

مهران مدیری در سریال مرد هزار چهره

مهران مدیری در سریال مرد هزار چهره

دانیال حکیمی و مهران مدیری در سریال باغ گیلاس

دانیال حکیمی و مهران مدیری در سریال باغ گیلاس

شبکه نمایش خانگی
سال ساخت نام سمت کارگردان نقش
1385 سریال گنج مظفر بازیگر/کارگردان مهران مدیری مظفرخان/راوی
1387 بمب خنده (غیر رسمی) بازیگر/کارگردان مهران مدیری  
1391-1388 سریال قهوه تلخ بازیگر/خواننده/کارگردان/طراح تیتراژ مهران مدیری بلوتوس کبیر
1391 سریال قلب یخی (فصل سوم) بازیگر سامان مقدم مهران آصفی
1391 سریال ویلای من بازیگر/کارگردان/طراح صحنه و لباس/تهیه کننده مهران مدیری ارسلان مشکات
1392 سریال شوخی کردم…! بازیگر/کارگردان/مجری/طراح صحنه و لباس/تهیه کننده مهران مدیری  
1394 سریال عطسه بازیگر/کارگردان مهران مدیری  
1398-1397 سریال هیولا بازیگر/کارگردان/تهیه کننده مهران مدیری کامران کامروا
1398 مجموعه شب نشینی کارگردان/مجری مهران مدیری مهران مدیری
1399 سریال خاتون بازیگر تینا پاکروان  
1400 سریال دراکولا بازیگر/کارگردان/تهیه کننده مهران مدیری کامران کامروا

مهران مدیری در سریال دراکولا

مهران مدیری در سریال دراکولا

سینما
سال نام سمت کارگردان نقش
1370 دیگه چه خبر دستیار طراح صحنه تهمینه میلانی  
1373 دیدار بازیگر محمدرضا هنرمند امیر
1381 توکیو بدون توقف بازیگر/بازیگردان سعید عالم زاده پرویز
1386 همیشه پای یک زن در میان است بازیگر کمال تبریزی جاهد
1386 دایره زنگی بازیگر پریسا بخت آور عباس رزاقی
1390 تهران 1500 صدا پیشه بهرام عظیمی اکبر مدیری
1390 پل چوبی بازیگر مهدی کرم پور کامران صبوحی
1395 ساعت پنج عصر کارگردان/نویسنده/تهیه کننده/ بازیگر مهران مدیری بازپرس
1398 ما همه با هم هستیم بازیگر کمال تبریزی بازپرس
1397 رحمان 1400 بازیگر منوچهر هادی جالوسی
1398 درخت گردو بازیگر محمدحسین مهدویان احمد
1399 خائن کشی بازیگر مسعود کیمیایی  

مهران مدیری در فیلم همیشه پای یک زن در میان است

مهران مدیری در فیلم همیشه پای یک زن در میان است

حسن شکوهی ، پانته آ بهرام و مهران مدیری در فیلم توکیو بدون توقف

حسن شکوهی ، پانته آ بهرام و مهران مدیری در فیلم توکیو بدون توقف

مهناز افشار ، بهرام رادان و مهران مدیری در فیلم پل چوبی

مهناز افشار ، بهرام رادان و مهران مدیری در فیلم پل چوبی

امین حیایی ، بهاره رهنما ، محمدرضا شریفی نیا و مهران مدیری در فیلم دایره زنگی

امین حیایی ، بهاره رهنما ، محمدرضا شریفی نیا و مهران مدیری در فیلم دایره زنگی

حمید لولایی ، کیومرث ملک مطیعی و مهران مدیری در فیلم دیدار

حمید لولایی ، کیومرث ملک مطیعی و مهران مدیری در فیلم دیدار

مستند
  • ساکن صحرای سکوت (زندگی نامه خسرو شکیبایی) - کارگردان : الهام قره خانی - مهرتاش مهدوی (1387-1390)
  • من ناصر حجازی هستم... (زندگی نامه ناصر حجازی) - تهیه کننده : امیر رفیعی (1394)

منابع : مهران مدیری اینستاگرام/ مهران مدیری فیسبوک/ صفحه شخصی مهران مدیری/ مهران مدیری ویکی پدیا/ مهران مدیری تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(28 رای)
82.8%

نظر دادن