ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل بهرام شفیع گزارشگر، مجری و مدیر ورزشی به همراه عکس های خانوادگی و شخصی و پسرش امیر اقبال شفیع با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه بهرام شفیع و همسرش(Bahram Shafi)

  • نام اصلی : بهرام شفیع
  • متولد : 1335 تهران
  • مرگ : 17 مهر 1397 (62 سال)
  • زمینه فعالیت : اجرا
  • پیشه : گزارشگر ، مجری و مدیر ورزشی
  • مدرک تحصیلی : کارشناسی علوم سیاسی
  • سالهای فعالیت : 1361 تا 1397
  • همسر : زهره کردگاری
  • فرزندان : امیراقبال شفیع (AmirEghbal Shafi)

بیوگرافی کامل بهرام شفیع

بهرام شفیع (زاده 1335 در تهران ، درگذشت 17 مهر 1397 در تهران) گزارشگر ، مجری و مدیر ورزشی اهل ایران بود. نام و چهره او با برنامه هفتگی ورزش و مردم که از دهه شصت به این سو از شبکه یک پخش می شود ، همچنین وی ریاست فدارسیون هاکی رو از سال 1384 یعنی چهار دوره متوالی بر عهده داشت. بهرام شفیع روز 17 مهر 1397 به دنبال بروز بیماری قلبی در بیمارستان بهمن تهران درگذشت.بیوگرافی بهرام شفیع مجری و همسر و خانواده + زندگینامهبیوگرافی بهرام شفیع مجری و همسر و خانواده + زندگینامه

Bahram Shafi

Bahram Shafi

خانواده

بهرام شفیع در سال 1335 در محله پامنار تهران به دنیا آمد. پدر وی کارمند وزارت اقتصاد و دارایی است. دوران ابتدایی را به مدرسه برزویه رفت و دوران متوسطه را در دبیرستان علوی تهران گذراند.

وی دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه تهران و مدرک دوره ارشد تهیه کنندگی و گزارشگری از اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا-اقیانوسیه (ABU) بود.

وی از زمان جوانی به گزارشگری علاقه داشت و در دبیرستان و دانشگاه علاوه بر بازی فوتبال به گزارشگری نیز می پرداخت و در دوران جوانی بازیکن تیم فوتبال قصر یخ تهران بود.

پس از انقلاب همکاری خود را با سازمان صدا و سیما آغاز کرد و با شرکت در آزمون صدا و سیما در سال 1361 به استخدام رسمی این سازمان درآمد. وی جزو نخستین نسل برنامه سازان ورزشی بعد از انقلاب در تلویزیون بود. او خواهرزاده خدیجه ثقفی همسر روح الله خمینی است. بهرام شفیع روز 17 مهر 1397 به دنبال بروز بیماری قلبی در زادگاهش تهران چشم از جهان فروبست.

درگذشت بهرام شفیع

درگذشت بهرام شفیع


فعالیت های تلویزیونی

ورزش و مردم

وی پس از مدت اندکی از ورود به صدا و سیما همکاری خود را با برنامه ورزش و مردم آغاز کرد و از سال 1364 پس از ممنوع التصویر شدن مجید وارث بنیانگذار برنامه ورزش و مردم اجرای برنامه را برعهده گرفت که تاکنون نیز ادامه دارد. وی هم اکنون علاوه بر اجرای برنامه تهیه کنندگی آن را نیز انجام می دهد. تضاد منافع ناشی از عهده داربودن همزمان ریاست فدراسیون هاکی موجب شده شفیع نتواند پرسشگری و به چالش کشیدن مسئولین را در برنامه ورزش و مردم اجرا نماید و همین امر موجب افت شدید تعداد مخاطبین این برنامه شده و ساعت پخش برنامه از یکشنبه شب به صبح جمعه و از صبح جمعه به جمعه شب تغییر یافته است.

عکسهای خاطره انگیز بهرام شفیع

عکسهای خاطره انگیز بهرام شفیع

گزارشگری

وی از همان ابتدا گزارشگری مسابقات فوتبال را نیز انجام می داد اما با ورود گزارشگران جدید در دهه 70 به تدریج از این فعالیت خود کاست و چند سال قبل با گزارش بازی ایران و کره شمالی برای همیشه آن را کنار گذاشت.

بهرام شفیع در جبهه

بهرام شفیع در جبهه

دیگر برنامه ها

شفیع هم چنین به مناسبت های گوناگون ورزشی مانند المپیک و جام جهانی ، ویژه برنامه هایی را تهیه می کرد.

ریاست فدراسیون

با وجود نداشتن تجربه در زمینه مدیریت ورزشی در سال 1384 ریاست فدراسیون هاکی ایران را بر عهده گرفت ، در آذر ماه 1388 با رای گیری دوباره در این سمت ابقا شد. در ششم دی ماه سال 1396 طبق قانون باید بازنشسته می شد و سازمان بازرسی کل کشور نسبت به ریاستش بر فدراسیون هاکی بارها به وزارت ورزش اخطار داد اما با ارائه مجوز ایثارگری توانست مجوز حضور در انتخابات را یافت و برای 4 سال دیگر در این سمت ابقا شد.

عکس قدیمی بهرام شفیع

عکس قدیمی بهرام شفیع

درگذشت

بهرام شفیع در تاریخ 17 مهر 1397 در بیمارستان بهمن تهران درگذشت.

علت مرگ بهرام شفیع

علت مرگ بهرام شفیع

وضعیت ازدواج و همسر بهرام شفیع

زهره کردگاری همسر بهرام شفیع کیست؟

مرحوم بهرام شفیع چندین سال است که با خانم زهره کردگاری ازدواج کرده و حاصل این ازدواج یک پسر به نام امیر اقبال می باشد مادر امیر اقبال نویسنده و دارای دکترای جامعه شناسی بوده و در یکی از دانشگاههای تهران مشغول به تدریس می باشد.

همسر مرحوم بهرام شفیع سابق بر این ، نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی بوده در رشته های دیگر ورزشی نیز فعالیت داشته است .

در واقع امیر اقبال شفیع در خانواده ای کاملا ورزشی به دنیا آمده و کودک نیز راه پدر و مادر را ادامه داده و علاوه بر فعالیت تجاری و کسب و کار در زمینه ساختمان سازی وارد برنامه های ورزشی شده و در این عرصه نیز به فعالیت است.

بهرام شفیع و پسرش امیراقبال شفیع

بهرام شفیع و پسرش امیراقبال شفیع

ماجرای ورود پسرش امیراقبال شفیع به برنامه

ماجرای ورود پسر شفیع به برنامه ورزش و مردم باعث جنجال رسانه ای شده و انتقادهای زیادی را در پی داشت.

وی در پاسخ به انتقادها و ورود پسرش به برنامه گفت : پسرم اقبال خوش تیپ و قد بلند که هست و کامپیوتر هم که بلده و همه وقتش رو هم در اینترنت می گذرونه و همه چیز را می خونه. چه ایرادی داره؟ آینده برای ایناس.

بهرام شفیع ، جهانگیر کوثری و عباس بهروان

بهرام شفیع ، جهانگیر کوثری و عباس بهروان

همچنین وی با واکنش تندی گفت : اگر من پسرم را به تلویزیون آوردم ، پدر مزدک میرزایی هم کارگردان بود و او هم همین طور وارد تلویزیون شده است. در جایی نیز گفت امیراقبال کمتر تپق می زند و اجرای روانی دارد. امیر اقبال چند سال در کنار پدرش کار کرده و همچنین در شبکه ورزش در آستانه المپیک مجری برنامه همگام با ورزش بود .

بیوگرافی امیر اقبال شفیع

امیر اقبال شفیع پسر بهرام شفیع مجری برنامه ورزش و مردم شبکه یک ،  متولد سال 1371 در تهران است.امیر اقبال هم مانند پدرش به کار در زمینه ورزش و فوتبال علاقه داشته و از حدود 20 سالگی در شبکه ورزش گزارشگری می کرد و نهایتا از آنجاییکه پدرش تهیه کننده برنامه ورزش و مردم بود ، او نیز به جمع دست اندرکاران برنامه پیوست و به خصوص در تهیه آیتم های برنامه فعالیت داشت.

امیراقبال شفیع پسر بهرام شفیع

امیراقبال شفیع پسر بهرام شفیع

این تا حدی بود که حتی چندی پیش خبر خداحافظی بهرام شفیع از برنامه ورزش و مردم آمد اما امیر اقبال شفیع این خبر را تکذیب کرده و گفت : «این شیطنت برخی از دوستان بود و برنامه همچنان طبق هماهنگی با اجرای بهرام شفیع پخش خواهد شد و آیتم های متنوع و جذابی نیز تا پایان سال برای آن در نظر گرفته ایم». امیر اقبال شفیع تجربه ی مجری گری برنامه همگام با ورزش را هم در کارنامه کاری خود دارد.

بهرام شفیع ، جهانگیر کوثری و عباس بهروان

بهرام شفیع ، جهانگیر کوثری و عباس بهروان


منابع : نم نمک | بهرام شفیع اینستاگرام/ بهرام شفیع فیسبوک/ صفحه شخصی بهرام شفیع/بهرام شفیع ویکی پدیا/ بهرام شفیع تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن