ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل بهروز بوچانی نویسنده رمان رفیقی نه مگر کوهستان به همراه عکس های خانوادگی و جوایز و افتخارات بین المللی بهروز بوچانی و بهروز بوچانی نشر چشمه و جزیره پناهندگان استرالیا و هیچ دوستی بجز کوهستان ویکی پدیا و جزیره مانوس پناهنده و کمپ استرالیا با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه بهروز بوچانی و همسرش(Behrooz Boochani)

  • نام اصلی : بهروز بوچانی
  • متولد : 1 مرداد 1362 در ایلام
  • زمینه فعالیت : نویسندگی
  • پیشه : نویسنده
  • مدرک تحصیلی : فوق لیسانس جغرافیای سیاسی
  • سالهای فعالیت :
  • قد :

بیوگرافی کامل بهروز بوچانی

بهروز بوچانی متولد 1 مرداد 1362 در ایلام ، نویسنده اهل ایران است.بیوگرافی بهروز بوچانی نویسنده و همسرش + زندگینامهبیوگرافی بهروز بوچانی نویسنده و همسرش + زندگینامه

بهروز بوچانی - Behrooz Boochani

بهروز بوچانی - Behrooz Boochani

فارغ التحصیل فوق لیسانس جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس می باشد ، به دنبال زندانی شدن در خاک استرالیا با نوشتن زندگینامه خود مشهور شد.او برنده گران ترین جایزه ادبی استرالیا است.و اکنون به عنوان استادِ مهمانِ دانشگاه بیرکبِکِ لندن انتخاب شده است.

گوشه گیر و منزوی

در ایران کاراکترم طوری بود که بیشتر در حال تجربه کردن نوعی آوارگی در زندگی بودم که خیلی در چارچوب های موجود گنجانده نمی شد.

می توان گفت پویش روشنفکری که من آن را استقلال و یک نوع لذت شخصی می دیدم ، بیشتر تنها بودم و با یکی دو دوست کتاب می خواندیم ولی در فضای فرهنگی نبودم.

عکسهای بهروز بوچانی

عکسهای بهروز بوچانی

شروع روزنامه نگاری و خبرنگاری

در طول دوران تحصیل چند نوشته داشت تا اینکه سال 90 - 91 تصمیم گرفت روزنامه نگاری کند ، او بدون تجربه قبلی ، خود را به دفتر روزنامه اعتماد رساند تا استخدام شود!

خودش می گوید ، دکتر بهزادی (سردبیر اعتماد) نگفت نمی توانید ، گفت ما کادرمان تکمیل است اما شما اگر می خواهی بنویسی برای ما ، مشکلی نداریم.

در آن روزنامه سه یا چهار مقاله نوشتم و یک مصاحبه هم برایشان انجام دادم ولی گفتند که ما به دلایل مالی نمی توانیم شما را به شکل رسمی استخدام کنیم.

بهروز بوچانی نویسنده و روزنامه نگار

بهروز بوچانی نویسنده و روزنامه نگار

روزنامه کسب و کار

مدت زمان که در ایران کار روزنامه نگاری کردم تنها 6 ماه بود ، در روزنامه کسب و کار مشغول بودم و از راه دور برای روزنامه قانون در حوزه بین الملل می نوشتم.

اصل تجربه من در این حوزه ، فعالیت در روزنامه کسب و کار بود.

مهاجرت و تبعید

سال 1391 تصمیم گرفت از طریق اندونزی خود را به استرالیا برساند ، بار اول قایق در مسیر اندونزی به استرالیا غرق شد تا اینکه توسط ماهیگیران اندونزیایی نجات یافت.

برای بار دوم او به همراه 75 پناهجوی دیگر توسط نیروی دریایی استرالیا دستگیر و سپس بخاطر ورود غیر مجاز به اردوگاهی در جزیره مانوس تبعید شد.

بهروز بوچانی نویسنده زندانی در مانوس

بهروز بوچانی نویسنده زندانی در مانوس

ساخت فیلم مستند

در سال 2017 با همکاری آرش کمالی سروستانی مستند 90 دقیقه ای به نام چوکا ، الان ساعت چنده؟ را ساخت که در چند جشنواره مختلف به نمایش درآمد.

این مستند در مورد وضعیت پناهندگان جزیره مانوس بود.

شهرت کتابش و برنده جایزه ادبی

بوچانی از زمان حضور خود در جزیر مانوس شروع به نوشتن کتابی درباره زندگی خود به نام “هیچ رفیقی ، به جز کوهستان” شد که سال 2018 بعد از 5 سال آنرا منتشر کرد.

با ترجمه این رمان به زبان انگلیسی توسط دوست اش امید توفیقیان در استرالیا ، این کتاب سال 2019 برنده جایزه ادبی 125 هزار دلاری ویکتوریا استرالیا شد.

و به این ترتیب این جایزه سرآغازی بر شهرت این نویسنده گمنام شد.

بهروز بوچانی نویسنده رفیقی نه مگر کوهستان

رفیقی نه مگر کوهستان کتاب بهروز بوچانی

هدف از نوشتن رمان

احساس متناقضی دارم و مطمئنا برای برنده شدن جایزه این کتاب را ننوشتم. هدف اصلی من این بوده که مردم در استرالیا و سراسر جهان عمیقا درک کنند که چگونه این سیستم افراد بی گناه را به صورتی نظام مند در جزایر مأنوس و نارو برای مدت شش سال شکنجه می کند. کسب چنین جایزه ای برای پناهنده ای محبوس مایه شرم دولت استرالیاست. امیدوارم این جایزه توجهات بیشتری را به شرایط ما جلب کند و تغییر ایجاد کند و این سیاست وحشیانه را پایان دهد.

بهروز بوچانی نویسنده و پناهجوی ایرانی

بهروز بوچانی نویسنده و پناهجوی ایرانی

نوشتن رمان در واتس اپ

واتس اپ مثل دفتر کارم است.روی کاغذ ننوشتم چون در آن مقطع نگهبان ها هر هفته یا ماه به اتاق ها حمله می کردند و وسایلمان را می گشتند. نگران بودم که نوشته هایم از دست برود ، برای همین در واتس اپ می نوشتم.

عکسهای بهروز بوچانی نویسنده

عکسهای بهروز بوچانی نویسنده

رهایی به مقصد نیوزلند

او در نهایت موفق شد بعد از 6 سال حضور در جزیره مانوس آبان 98 با روادید مسافری و با تامین هزینه سفر توسط سازمان عفو بین الملل به کشور نیوزلند برود.

او بعد از ترک مانوس اعلام کرد دیگر به استرالیا باز نمی گردد.

عکسهای اینستاگرام بهروز بوچانی

عکسهای اینستاگرام بهروز بوچانی

آمریکا

بهروز بوجانی بعنوان پناهنده کنوانسیون سازمان ملل شناخته شده و می تواند بدون مشکلی در کشور آمریکا ساکن شود یا از نیوزلند درخواست پناهندگی کند.

زندگینامه بهروز بوچانی و همسرش

بیوگرافی بهروز بوچانی

وضعیت ازدواج و همسر بهروز بوچانی

از وضعیت ازدواج و همسر بهروز بوچانی اطلاعات دقیقی در دست نیست.

عکسهای بهروز بوچانی نویسنده

عکسهای بهروز بوچانی نویسنده

عدم بررسی پرونده

دولت استرالیا هیچگاه حاضر به بررسی پرونده او نشد ، بوچانی هیچ سابقه سیاسی یا موردی که بتواند طبق آن پناهنگی دریافت کند نداشت!

عکسهای بهروز بوچانی در خارج از کشور

عکسهای بهروز بوچانی در خارج از کشور

بخشی از رمان بهروز بوچانی هیچ دوستی جز کوهستان

روزهای بی هدف

پوچ و سردرگم

اذهانی گرفتار موج های اقیانوس

در جستجوی آرامش ذهن بر دشت های نو

اما دشت زندان چون راهرویی است تا باشگاه مشت زنی

و بوی عرق گرم که دارد همه را هرکجا دیوانه می کند.

عکسهای شخصی بهروز بوچانی

عکسهای شخصی بهروز بوچانی


منابع : نم نمک | بهروز بوچانی اینستاگرام/ بهروز بوچانی فیسبوک/ صفحه شخصی بهروز بوچانی/بهروز بوچانی ویکی پدیا/ بهروز بوچانی تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(4 رای)
100%

نظر دادن