ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل سعید اکبری روزنامه نگار فعال ورزشی و مجری ورزشی شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران به همراه عکس های خانوادگی و شخصی سعید اکبری با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه سعید اکبری و همسرش(Saeid Akbari)

  • نام : سعید اکبری
  • زادروز : 7 شهریور 1364 تهران
  • محل زندگی : تهران
  • وضعیت تاهل : متاهل
  • پیشه : روزنامه نگار و مجری تلویزیون
  • سال های فعالیت : 81 تا امروز روزنامه نگار-98 تا امروز مجری شبکه سه
  • قد : 175 سانتی متر
  • تحصیلات : لیسانس روزنامه نگاری ورزشی و فوق لیسانس علوم ارتباطات دانشگاه آزاد تهران شمال

بیوگرافی کامل سعید اکبری

سعید اکبری متولد 7 شهریور سال 1364 در تهران ، روزنامه نگار فعال ورزشی و مجری ورزشی شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران است.بیوگرافی سعید اکبری مجری و روزنامه نگار [زندگینامه]بیوگرافی سعید اکبری مجری و روزنامه نگار [زندگینامه]

سعید اکبری - Saeid Akbari

سعید اکبری - Saeid Akbari

سعید اکبری در سال 1381 فعالیت خود را به عنوان روزنامه نگاری ورزشی ، در روزنامه ایران ورزشی آغاز کرد. او تا سال 98 بعد از فعالیت در رسانه های مختلف ورزشی ، به عنوان سردبیر بخش ورزشی برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه انتخاب شد. از میانه های همان سال و بعد از سه گفت وگوی ضبطی و جنجالی با رضا قوچان نژاد ، جواد نکونام و امیر علی اکبری ، توانست اولین حضور تلویزیونی خود را تجربه و سپس به عنوان مجری ورزشی برنامه سلام صبح بخیر کار خود را آغاز کند.

اکبری در این برنامه هر روز میزبان یک چهره ورزشی است و در حدود دو سال و نیم اجرا ، توانسته علاوه بر دعوت از چهره های متعدد ورزشی ، بخش ورزشی برنامه سلام صبح بخیر را تبدیل به بخشی جریان ساز و اثرگذار کند.

سعید اکبری تجربه همکاری و اجرای مشترک با مجریانی چون عبدالله روا ، شاهین جمشیدی ، زهره سادات هاشمی ، حسین کلهر ، سید حسین حسینی و... را داشته است.

زندگی شخصی

سعید اکبری متاهل است.

سعید اکبری و شاهین جمشیدی

سعید اکبری و شاهین جمشیدی

اوقات فراغت

سعید اکبری در کنار فوتبال ، به رشته هایی چون شنا و بدنسازی هم علاقه دارد و به صورت دائم در این دو رشته فعالیت می کند. به دلیل همین علاقه ، او برای اولین بار هادی چوپان بدنساز معروف ایران و نفر سوم مسترالمپیا را به شبکه سه برد.

اکبری همچنین علاقه زیادی به مطالعه دارد و تصاویری از او در پشت صحنه برنامه منتشر شده که مشغول مطالعه است.

دو افشاگری بزرگ

اولین بار در بخش ورزشی برنامه سلام صبح بخیر درباره قرارداد سه میلیون یورویی ویلموتس در تیم ملی ایران پرده برداری شد که جنجال زیادی به پا کرد و با بیانیه و همینطور موضع گیری تند مهدی تاج رئیس وقت فدراسیون فوتبال مواجه شد. همچنین آخوندی مدیر وقت سازمان تربیت بدنی در این برنامه برای اولین بار به صورت رسمی فاش کرد محمود احمدی نژاد علی دایی را برکنار کرده است. حسین کاظمی و حسن اشجاری هم در این برنامه فاش کردند چون علی دایی ، رئیس جمهور وقت را بین دو نیمه بازی ایران و عربستان به رختکن راه نداد ، این مربی را برکنار کرد.

عکس های اینستاگرام سعید اکبری

عکس های اینستاگرام سعید اکبری

همچنین مصطفی کارخانه مربی والیبال در بخش ورزشی برنامه سلام صبح بخیر فاش کرد دستمزد بهروز عطایی سرمربی موفق تیم ملی والیبال روزانه 150 هزار تومان است. او گفت : «دستمزد عطایی از یک کارگر افغانی کمتر است.» این جمله حواشی زیادی برای مصطفی کارخانه در پی داشت و باعث عذرخواهی این مربی شد اما فدراسیون والیبال فاش کرد دستمزد روزانه 150 هزار تومان عطایی کاملا درست است!

سعید اکبری علاوه بر فوتبال به رشته های غیر فوتبالی هم می پردازد و میزبان اکثر چهره های ورزشی بوده است.

بخش جنجالی با جواد خیابانی

او همچنین هر پنجشنبه در میز بررسی تاریخ ورزش ایران میزبان جواد خیابانی است که همواره مورد توجه رسانه های به ویژه رسانه های مجازی بوده است. سعید اکبری روز 30 خرداد سال 1401 در گفت و گو با روزنامه خبرورزشی درباره این بخش گفت : « ما تاریخچه ورزش را بازگو می کنیم و به رشته های مختلف و نحوه تاسیس آنها و سایر موارد می پردازیم. اینکه اسم کسانی را می آوری که خیلی ها یادشان رفته و یا کمتر از آنها گفته می شود ، حس خیلی خوب و فوق العاده ای است. تصاویری از چهره هایی نشان می دهیم که از یاد مردم رفته اند.»

سعید اکبری و جواد خیابانی

سعید اکبری و جواد خیابانی

بارها کلیپ هایی به طنز برای او و جواد خیابانی ساخته شده و اکثر رسانه ها روی نگاههای سعید اکبری به جواد خیابانی دقت می کنند. وایرال شدن کلیپ های متعدد این دو باعث شد تا سعید اکبری یک بار روی آنتن شبکه سه بگوید : «آقا جواد فضای مجازی خیلی روی نگاههای من به شما حساس است. چه کنیم؟» که جواد خیابانی به خنده گفت : «خب به من نگاه نکن!»

از جمله ویدئوهای وایرال شده آنها می توان به ویدئویی اشاره کرد که سعید اکبری از خیابانی پرسید خاطره انگیزترین گزارشش در دربی کدام است که او جواب داد : «همان دربی که گزارش نکردم.»

انتقاد از سجاد غریبی

سعید اکبری هر چند از جمله مجریان کم حاشیه تلویزیون بوده اما یک بار به دلیل انتقاد از سجاد غریبی جنجال ساز شد. او روز 8 اسفند 1400 روی آنتن شبکه سه گفت مبارزه غریبی و مارتین فورد شو است و بهتر است او به خاطر آبروی ایران این بند و بساط را جمع کند. اکبری در تاریخ 16 اسفند 1400 در مصاحبه با خبرگزاری مهر در این باره گفت : «رسانه ها به تازگی اعلام کرده اند کل ماجرای رجزخوانی سجاد غریبی و مارتین فورد «شو» بوده است. روزی که من در این باره صحبت کردم ، آقای استکی سرمربی تیم ملی بوکس برای اولین بار گفتند کل ماجرا شو است. به گفته آقای استکی سجاد غریبی 4،5 ماه قبل سراغ ایشان رفتند و در آنجا گفته بودند سناریویی نوشته شده است. من روحم از این مسئله خبر نداشت و وقتی خبر دارم شدم واکنش نشان دادم و گفتم اگر شو است ، بند و بساطش را جمع کنید چون حتی ویدئو در خارج از ایران هم بازخورد منفی داشته است. وگرنه من با هیچ ورزشکاری مشکلی ندارم و همیشه تلاش کرده ام به آنها احترام بگذارم. اصل اول در کار برای من احترام بوده و هست.»

سعید اکبری

سوتی منشوری دختر ماهینی

از جمله دیگر اتفاقات جنجالی این برنامه کری خوانی منشوری دختر حسین ماهینی برای استقلالی ها بود که گفت : «استقلال سوراخه!»

سعید اکبری بعدها در گفت و گویی از باشگاه استقلال و طرفداران این باشگاه به خاطر رفتار خوب شان در واکنش به آن تشکر کرد.

استقلالی یا پرسپولیسی؟

رسانه ها همواره سعید اکبری را یک مجری بی حاشیه می خوانند. او در مصاحبه روز 16 اسفند سال 1400 در این باره گفت : «من همیشه تلاش کرده ام از حاشیه دوری کنم. خودم را خیلی درگیر یکسری مسایل نمی کنم ، به ویژه در فضای مجازی. همیشه به نظرات دیگران احترام گذاشته ام. از روزی هم که به تلویزیون آمدم می دانستم که این جایگاه حساسیت های خود را دارد.»

علت کناره گیری از صداوسیما

او در این باره می گوید :

خیلی ها پرسیده اند چرا دیگر در شبکه سه نیستم ، دلیل داشت. تصمیم گرفتم زیر بار حرف زور نروم و علیه ورزشکاران کشورم صحبت نکنم. تصمیم گرفتم نوشته های پر از کینه و نفرت افراد ترسو را تکرار نکنم.

کسانی که جرات ندارند در پیج های خودشان علیه کسی حرف بزنند ، اما از مجریان می خواهند حرف های آنان را تکرار کنند. امیدوارم یک روز تلویزیون ایران از این آدم ها خالی شود.

سمت های دیگر سعید اکبری

1-خبرنگار روزنامه ایران ورزشی 1381-1385

2-خبرنگار روزنامه همشهری 1385-1388

3-خبرنگار روزنامه خراسان 1388-1391

4-خبرنگار روزنامه خبرورزشی 1391-1400

5-خبرنگار روزنامه جام جم 1398- تا امروز

6-مدیر روابط عمومی باشگاه نساجی 1396-1397

سعید اکبری

بخشی از گفت و گو با سعید اکبری

شما طرفدار کدام تیم هستید؟

هیچ فرقی نمی کند. وقتی وارد این حرفه می شوید طرفداری معنی ندارد.

تا به حال میهمان تان سوتی بد داده؟

بله ، مثلاً هاشم بیک زاده قرار بود تولد دخترش تیارا را تبریک بگوید ولی اشتباه تولد آن یکی دخترش تیام را روی آنتن تبریک گفت! بعداً متوجه شدم این مسئله برایش شر شده چون تیارا از صبح پای تلویزیون بود که تبریک پدرش را بشنود. به دختر هاشم گفتند بگو استقلالی نیستی و طرفدار پرسپولیس هستی

اتفاقاً دختر کوچکش یک بار در برنامه شما گفت پرسپولیسی است!

این داستان دارد (خنده). بچه های پرسپولیسی در پشت صحنه شیطنت کردند و به دختر هاشم گفتند بگو استقلالی نیستی و طرفدار پرسپولیس هستی. خلاصه که هاشم بعد از برنامه به دخترش می گفت آبرویمان را بردی.

یکی از جنجال ترین اتفاق ها در این زمینه حرف هایی بود که حسین کلهر در فصل اول برنامه درباره لوگوی استقلال به زبان آورد.

من معتقدم اجرا در فضای ورزش هم یک فرصت است هم یک خطر. گاهی شما بیشتر در خطر هستید. مخصوصاً اگر روی آنتن بگوئید طرفدار استقلال هستید یا پرسپولیس. در آن صورت طرفداران تیم مقابل بیشتر روی شما حساس می شوند و حتی اگر حرف منطقی بزنید ، آن را به موضوع طرفدار بودن تان ربط دهند. در آن ماجرا حسین کلهر تصور می کرد شوخی عادی کرده و شاید خیلی از خطرات این فضا آگاه نبود و البته به خاطر آن اتفاق عذرخواهی کرد.

پس شما مخالف هستید مجری روی آنتن بگوید طرفدار کدام تیم است؟

من نمی توانم بگویم آیا مجریان دیگر که این حرف را زده اند ، کارشان درست بوده یا نه؟ و شاید دلایلی که دارند ، برای خودشان موجه باشد. به لحاظ کاری اما معتقدم جانبداری از یک تیم می تواند شما را در موقعیتی قرار دهد که حرف تان خریدار کمتری داشته باشد. اگر شما نظر درستی هم بدهید سریعاً آن را به طرفداری شما ربط می دهند و دلیلی پیدا می کنند که آن را نقض کنند.

اخیراً دختر حسین ماهینی هم در برنامه شما شعار منشوری درباره استقلال داد که آن هم جنجال ساز شد.

بچه ها به حساسیت های موجود واقف نیستند و گاهی برداشت متفاوتی از بعضی کلمات دارند. در برنامه زنده هم این چیزها پیش می آید. ولی جا دارد از استقلالی ها تشکر کنم به خاطر رفتاری که بعد از برنامه داشتند.

اتفاق غیرمنتظره ای برایتان روی آنتن رخ داده است که برای خودتان جالب باشد؟

جالب ترین آنها روزی بود که گوشی فیروز کریمی روی آنتن زنگ خورد و جواب داد. ویدئوی این اتفاق خیلی وایرال شد و بعضی ها می گفتند هماهنگ شده بود ولی اصلا چنین چیزی نبود. ایشان در این ساعت قراری داشت اما چون بخش ورزش دیرتر آغاز شد دوستشان زنگ زد و جواب دادند که دیر می رسند. سلام ما را هم به رفیقشان رساندند!

برخلاف برخی مجری های ورزشی شما تا امروز نظر جنجالی درباره تیم های استقلال و پرسپولیس نداشتید. ملاحظات را رعایت می کنید؟

انتقادهایی به بازیکنان ، مربیان یا مدیران و مسئولان هر دو تیم داشته ام اما تلاش می کنم نظر شخصی در این زمینه ها مطرح نکنم. مثلاً همواره منتقد شدید این نوع رفتار در قراردادهای بازیکنان خارجی بوده ام و انتقاد جدی به دو باشگاه داشته ام.

اتفاقاً هواداران نسبت به نظرات انتقادی خیلی واکنش نشان نمی دهند ، بیشتر نسبت به تکه پرانی و کل کل های مرسوم هواداران از سوی برخی مجریان حساسیت نشان می دهند.

بله. من خودم تلاش می کنم اگر موضوعی را هم می خواهم طرح کنم آن را در قالب سوال از مهمان برنامه مطرح کنم. غالباً هم موضوعات و مهمانان به روز داریم و در قالب گفتگوی صبحگاهی با مهمانان ، تلاش می کنیم برخی مسائل جدی را هم مطرح کنیم. در صفحه شخصی ام در فضای مجازی خیلی مخاطبان پیام هایی را می دهند و واقعاً اگر ابهامی برای آن ها به وجود آمده باشد حتماً تلاش می کنم به آن ها پاسخ دهم و ابهامات را رفع کنم. بالاخره وقتی در مقام مجری حضور داری ، باید حساسیت های هواداران را هم درک کنی.

پیج اینستاگرام

سعید اکبری


منابع : نم نمک | سعید اکبری اینستاگرام/ سعید اکبری فیسبوک/sudn h;fvd/ صفحه شخصی سعید اکبری/سعید اکبری ویکی پدیا/ سعید اکبری تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(5 رای)
84%

نظر دادن