ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل فریده فرخی نژاد مجری و گوینده خبر صدا و سیما به همراه عکس های خانوادگی با همسرش علیرضا چخماقی و فعالیت گویندگی و خبری فریده فرخی نژاد با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه فریده فرخی نژاد و همسرش(Farideh Farokhi Nejad)

  • نام اصلی : فریده فرخی نژاد
  • متولد : 20 آذر 1339 آبادان
  • زمینه فعالیت : اجرا و گویندگی
  • پیشه : مجری و گوینده خبر
  • مدرک تحصیلی : مدیریت امور فرهنگی
  • سالهای فعالیت : 1359 تاکنون
  • همسر : علیرضا چخماقی
  • فرزندان : زهرا چخماقی و زینب چخماقی

بیوگرافی کامل فریده فرخی نژاد

فریده فرخی نژاد متولد 20 آذر 1339 در آبادان مجری و گوینده خبر قدیمی اخبار تلویزیون است.بیوگرافی فریده فرخی نژاد و همسرش + مجری و گوینده خبربیوگرافی فریده فرخی نژاد و همسرش + مجری و گوینده خبر

فارغ التحصیل مدیریت امور فرهنگی ، با 30 سال سابقه کار گوینده اخبار و برنامه های سیاسی ، اجتماعی در تلویزیون و رادیو است.

فریده فرخی نژاد و برادرش

فریده فرخی نژاد و برادرش

علاوه بر اجرای خبر در شبکه 1 سیما برنامه های روزنه ، موج روز و جهان سیاست از جمله برنامه هایی است که با صدای او در رادیو پخش شده است.

وضعیت ازدواج و همسر فریده فرخی نژاد

فریده فرخی نژاد سالهاست ازدواج کرده و نام همسرش علیرضا چخماقی است که بیشتر مشغول کارهای گرافیکی است. 4 فرزند دارد که محمدحسین و محسن هر دو در کارهای فرهنگی و هنری و مشغول هستند و زینب و زهرا هم هردو خبرنگارند و تصویرشان را زیاد در قاب تلویزیون دیده اید.

بیوگرافی علیرضا چخماقی

علیرضا چخماقی متولد 1 آبان 1331 در کرمانشاه همسر فریده فرخی نژاد است.

فریده فرخی نژاد

فریده فرخی نژاد و همسرش علیرضا چخماقی

ماجرای آشنایی و خواستگاری

در بندرعباس و در رادیو با آقای چخماخی که آن زمان صدابردار و نویسنده رادیو بودند آشنا شدم و بعد از اینکه چند بار با پدر و مادر از کرمانشاه به منزل ما آمدند در سال 60 با هم ازدواج کردیم و در سال 61 زمانیکه دختر اولم زینب به دنیا آمده بود که مصادف شده بود با پذیرش قطع نامه به آبادان رفتیم.

فریده فرخی نژاد و همسرش

فریده فرخی نژاد و همسرش

ورود به دنیای خبر

قبل از اینکه وارد دنیای خبر بشم هیچ ذهنیتی درباره این حوزه نداشتم و خیلی اتفاقی پا به این حیطه گذاشتم. یک اتفاق باعث شد که وارد حوزه خبر بشوم.

عکسهای اینستاگرام فریده فرخی نژاد

عکسهای اینستاگرام فریده فرخی نژاد

مهاجرت به بندرعباس

سالی که انقلاب شد بعد از گرفتن دیپلم و یادگیری فنونی مثل خیاطی و ماشین نویسی ، هنوز شروع به کار نکرده بودم که جنگ شد و ما را از آبادان به بندرعباس فرستادند.

عکس جوانی فریده فرخی نژاد

عکس جوانی فریده فرخی نژاد

شروع فعالیت

زمانیکه به بندرعباس رفتیم و در آنجا ساکن شدیم یکی از دوستان مرا به صدا و سیمای خلیج فارس دعوت کرد و تست گویندگی دادم و در حالیکه 19 سال سن داشتم ، در واحد خبر صدا و سیمای بندرعباس در سال 59 استخدام شدم. بعد از استخدام در سیمای بندرعباس به ما گفتند که هر کدامتان باید یک حوزه را انتخاب کنید و من نیز حوزه گویندگی و خبر را انتخاب کردم.

شروع فعالیت فریده فرخی نژاد

شروع فعالیت فریده فرخی نژاد

اولین اجرا

در بندرعباس بودم و آن زمان اغلب خبرها درباره نماز جمعه در شهرستان ، تشییع پیکر شهدا و اعزام به جبهه های نبرد بود. یادم هست خبر تشییع پیکر دو پسرعمویم را هم خودم خواندم.

فریده فرخی نژاد و فؤاد بابان

فریده فرخی نژاد و فؤاد بابان

مهاجرت به تهران

بعد از تولد آخرین فرزندم در سال 70 به خاطر انتقال کار همسرم به تهران همگی به تهران آمدیم. من نیز از شهریور 76 در معاونت سیاسی سازمان کارم را شروع کردم. رادیو پیام ، اولین بخش خبری بود که در آن حضور داشتم. بعد از آن اخبار سراسری شبکه 1، شبکه دو و بخش های مختلف خبری در سیما را اجرا می کردم.

عکسهای خانوادگی فریده فرخی نژاد

عکسهای خانوادگی فریده فرخی نژاد

تفاوت خبرهای امروزی

نگاه بچه ها و مهارت قلم و ... شان خیلی با زمان ما فرق دارد. شکل خبر و نوع اجرا تفاوت پیدا کرده است.

از اول چادری بودید؟

بله با همین پوشش کارم را شروع کردم. آن زمان برای گوینده ها مرسوم نبود و قبل از ورود به استودیو چادرم را برمی داشتم و بدون چادر جلوی دوربین می نشستم. بعد از اینکه اولین گوینده خانم با چادر خبر خوند من هم دیگر چادرم را درنیاوردم.

فریده فرخی نژاد و مادرش

فریده فرخی نژاد و مادرش


منابع : نم نمک | فریده فرخی نژاد اینستاگرام/ فریده فرخی نژاد فیسبوک/ صفحه شخصی فریده فرخی نژاد/فریده فرخی نژاد ویکی پدیا/ فریده فرخی نژاد تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(23 رای)
89.6%

نظر دادن