ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، بیوگرافی نقاشان و نقاش مرد و درگذشت نقاش مرد و ازدواج نقاش مرد و بیوگرافی نقاشان و همسرش و بیوگرافی نقاشان مرد و بیوگرافی نقاشان مرد و تصویرگران و فرزندان نقاشان و زندگینامه هنرمندان نقاش ایران و نقاشان معروف ایران و بزرگترین نقاش ایران و نقاشان جوان ایران و زندگی نامه نقاشان معروف جهان و معرفی هنرمندان ایرانی و قدیمی ترین نقاش ایران و زندگینامه نقاشان معاصر در نم نمک.

بیوگرافی و زندگینامه نقاشان ایرانی مرد و همسرانشان

در ادامه با بیوگرافی نقاشان مرد معروف ایرانی قدیمی و جدید با شما در نم نمک خواهیم بود.بیوگرافی نقاشان مرد ایران با عکس همسر + زندگینامهبیوگرافی نقاشان مرد ایران با عکس همسر + زندگینامه

بیوگرافی نقاشان مرد ایران

بیوگرافی نقاشان ایران

بهمن محصص

بهمن محصص متولد 9 اسفند 1310 در رشت ، نقاش ، مجسمه ساز و مترجم پیشروی ایرانی بود. نقاشی های آوانگارد بهمن محصص از آثار معتبر نقاشی مدرن ایران محسوب می شود.

او 6 مرداد 1389 در رم چشم از جهان فرو بست.

بهمن محصص

محسن وزیری مقدم

محسن وزیری مقدم متولد 1303 طراح ، نقاش ، مجسمه ساز و استاد هنر معاصر ایرانی بود. او از نخستین دانش آموختگان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به شمار می رود. وزیری مقدم از شاخص ترین نقاشان نوگرای ایران است که با رویکردی مدرنیستی و سبکی شخصی ، آثاری بدیع و منحصر به فرد خلق کرده است.وی در سال های 1348 تا 1355 ریاست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران را بر عهده داشت. وزیری مقدم تنها نقاش ایرانی است که موزه هنرهای مدرن نیویورک اثرش را بدون واسطه خریداری کرده است. محسن وزیری مقدم در 16 شهریور 1397 چشم از جهان فرو بست.

محسن وزیری مقدم

آیدین آغداشلو

آیدین آغداشلو متولد 8 آبان 1319 در رشت نقاش ، گرافیست ، نویسنده ، منتقد فیلم تصویرگر کتاب های درسی ایران ، مجلات ، و موسسه های خصوصی است. از آثار برجسته این هنرمند می توان به «خاطرات انهدام» ، «هویت : در ستایش ساندرو بوتیچلی اشاره کرد.»

ازدواج اول

آیدین آغداشلو در سال 1351 وقتی 32 ساله بود با خانم شهره وزیری تبار 20 ساله که بعدا با نام هنری شهره آغداشلو به شهرت رسید ازدواج کرد.

این زندگی اما سال 1359 بعد از 8 سال بدون داشتن فرزندی و بر سر مهاجرت و زندگی در خارج از کشور به طلاق ختم شد.

ازدواج دوم

آقای اغداشلو سال 1360 بعد از مدت کوتاهی زندگی در خارج به ایران بازگشت و با شاگرد خود خانم فیروزه اطهاری (دانش آموخته معماری) ازدواج کرد.

ثمره این زندگی یک پسر بنام تکین متولد 1361 و تارا متولد 1366 می باشد.

آیدین آغداشلو

کامبیز درمبخش

کامبیز درم بخش متولد 8 خرداد 1321 در شیراز طراح ، کاریکاتوریست و گرافیست ایرانی است. که از پیشکسوتان هنر کاریکاتور در ایران به شمار می رود و در کار خود صاحب سبک است.کامبیز درم بخش چندین نمایشگاه مستقل از آثارش در کشورهای مختلف جهان برگزار کرده همچنین برنده چندین جایزه بزرگ معتبر جهانی نیز شده است.

کامبیز درم بخش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا ، از 10 آبان 1400 در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان آتیه تهران بستری شد و 15 آبان 1400 در سن 79 سالگی درگذشت.

کامبیز درم بخش

وای زد کامی

کامران یوسف زاده ملقب به وای زد کامی نقاشی ایرانیست که در سال 1335 در تهران متولد شد. او بعد از پایان تحصیلات متوسطه به آمریکا و سپس به اروپا رفت و فلسفه و فیلمسازی خواند. او از سال 1984 ساکن نیویورک است. نقاشی های پرتره وای زد کامی در نمایشگاه های متعددی به نمایش در آمده است.

وای زد کامی

منوچهر یکتایی

منوچهر یکتایی متولد سال 1301 در تهران نقاش و شاعر آمریکایی ایرانی تبار است. یکتایی از برجسته ترین نقاشان سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی و از پیشگامان نقاشی معاصر ایران شناخته می شود به علاوه شاعری توانا نیز هست. ویژگی اصلی آثار او بی تکلف بودن است.

منوچهر یکتایی جایگاه خود را به به عنوان یک هنرمند ایرانی در مکتب نقاشان نیویورک در کنار هنرمندانی چون جکسون پالک و ویلم دکونینگ تثبیت کرد. منوچهر یکتایی 28 آبان 1398 چشم از جهان فروبست.

منوچهر یکتایی

واحد خاکدان

واحد خاکدان متولد 1329 نقاش هایپررئالیست ایرانیست.

وی در سال 1350 تحصیلات خود در هنرستان هنرهای زیبای پسران را به اتمام رساند و وارد دانشکده هنرهای تزیینی در رشته معماری داخلی گردید و در سال 1355 از این دانشکده فارغ التحصیل گردید.

واحد خاکدان

فرامرز پیلارام

فرامرز پیلارام متولد 21 فروردین 1316 نقاش و خوشنویس ایرانی بود. وی از پیشگامان مکتب سقاخانه است. او همواره در پی به تصویر کشیدن نمادهای اصیل ایرانی بود

تعدادی از آثار فرامرز پیلارام در موزه سعدآباد ، موزه هنرهای زیبا و موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می شود. او در شهریور 1362 چشم از جهان فرو بست

فرامرز پیلارام

محمد احصایی

سید محمد احصایی متولد 8 تیر 1318 در قزوین ، از هنرمندان معاصر ایران در زمینه خوشنویسی ، گرافیک و نقاشی است که افزون بر داخل کشور ، آوازه جهانی دارد. او فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و سال ها تدریس کرده است. احصایی بیش از 50 سال است که در حوزه خوشنویسی ، نقاشی و گرافیک فعالیت می کند. احصایی یکی از پایه گذارا نقاشیخط در دوره معاصر ایران است و با مجموعه نقاشیخط‍های خود اعتباری جهانی یافته است.

محمد احصایی

مسعود عربشاهی

مسعود عربشاهی متولد 1314 نقاش و مجسمه ساز ایرانیست. وی یکی از نقاشان پیشرو و از شاخص ترین هنرمندان مفهومی ایران است. عربشاهی در سال 1347 با مدرک فوق لیسانس معماری داخلی از دانشگاه هنر فارغ التحصیل شد. او همراه با تحصیلات دانشگاهی در رشته نقاشی ، مجسمه سازی ، معماری ، موفق شد به شیوه ای خاص ، با درهم آمیختگی سمبل های اساطیری در کتیبه ها ، خطوط و نقش های اسرارآمیز ، بیان گر یگانگی و القای جهتی باشد که با شناخت در مسیری ماهرانه دنبال شده است. مسعود عربشاهی 25 شهریور 1398 چشم از جهان فروبست.

مسعود عربشاهی

کوروش شیشه گران

کوروش شیشه گران متولد 1324 در قزوین ، نقاش ، طراح و گرافیست ایرانیست. دیپلم نقاشی اش را از هنرستان هنرهای تجسمی تهران در سال 1346 گرفته و لیسانس معماری داخلی را از دانشکده هنرهای تزیینی در سال 1352 دریافت کرده است.

کوروش شیشه گران

نصرت الله مسلمیان

نصرت اله مسلمیان متولد 27 آبان 1330 شهر سلماس ، از هنرمندان نوگرای نقاشی معاصر ایران است. آثار وی در نمایشگاه های زیادی از جمله برن ، لندن ، ژنو و موزه مریدین نیویورک به نمایش گذاشته شده است. از افتخارات او جایزه اول «بینال نقاشی پکن 2003» در سال 1382 و جایزه اول نمایشگاه نخستین دوسالانه بین المللی نقاشی جهان اسلام در سال 1379 است. مسلمیان عضو هیئت موسس و هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران بوده است

نصرت الله مسلمیان

علی اکبر صادقی

علی اکبر صادقی متولد 1316 تهران ، یکی از پرکارترین و موفق ترین نقاشان و هنرمندان ایرانی در زمینه های مختلف نقاشی همچون ساختن پوستر فیلم ، گرافیک تبلیغاتی ، طراحی بسته بندی و جلد کتاب و نقاشی متحرک کار کرده است.

شیوه کارعلی اکبر صادقی یک نوع سورئالیسم ایرانی است که بر پایه شیوه نقاشی قهوه خانه ای و سنتی بنا شده . او در نقاشی هایش از اساطیر و فرهنگ ایرانی بهره می گیرد. در بسیاری از کارهای اولیه صادقی حضور یک یا چندین سلحشور با پوشش های جنگاوران ایران باستان به چشم میخورد. برخی از این جنگاوران چهره خود صادقی را دارند.

علی اکبر صادقی

رضا مافی

رضا مافی متولد 5 آذر 1322 در مشهد ، خوشنویس صاحب نام و از هنرمندان تأثیرگذار در هنر معاصر ایران است. برخی او را نخستین هنرمند خوشنویسی می دانند که بر بوم نقاشی ، خط نوشته است و به خلق نقاشیخط در دوره معاصر پرداخته. این هنرمند در طول زندگی خود بیش از 800 تابلو به یادگار گذاشت و آثار خود را در حدود 50 نمایشگاه در داخل و خارج از کشور به نمایش گذاشت. رضا مافی 4مهرماه 1361 چشم از جهان فرو بست.

رضا مافی

حسین زنده رودی

حسین زنده رودی متولد 1316 در تهران ، نقاش معاصر ایرانی است. او از بنیانگذاران مکتب سقاخانه و پیشگامان شیوه نقاشیخط در ایران است و با استفاده از نمادهای هنر سنتی ایران و همچنین خوشنویسی ، روشی تازه را در هنرهای تجسمی ایران به وجود آورده. آثار حسین زنده رودی در موزه های متعددی نگهداری می شود.

تابلو نقاشی خط «چهار باغ» حسین زنده رودی در چهارمین حراج بین المللی کریستی در اردیبهشت 1387 به مبلغ یک میلیون و 600هزار دلار فروخته شد که رکورد دار گران ترین تابلو نقاشی مدرن در تاریخ نقاشی ایران به حساب آمد.

حسین زنده رودی

ژازه تباتبایی

ژازه تباتبایی متولد 1305 تهران ، نقاش ، مجسمه ساز ، شاعر و نمایش نامه نویس ایرانی بود. او «نگارخانه هنر جدید» که اولین نگارخانه ایران و یکی از مراکز فرهنگی مهم زمان خود بود را تاسیس کرد. آثار نقاشی و مجسمه ژازه در موزه ها و کلکسیونهای شخصی قرار دارند و تاکنون در کشورهای مختلفی به نمایش درآمده و 10 جایزه بین المللی را از آن خود کرده . ژازه تباتبایی در 20 بهمن 1386 در سن 77 سالگی چشم از جهان فروبست.

ژازه تباتبایی

منصور قندریز

منصور قندریز متولد 11 اسفند 1314 در تبریز ، نقاش ایرانی و از پایه گذاران مکتب سقاخانه بود که در مدت کوتاه عمر خویش تأثیرات بسزایی در جریان نقاشی ایران گذاشت. منصور قندریز به همراه مرتضی ممیز ، سیروس مالک ، صادق تبریزی ، قباد شیوا ، فرشید مثقالی ، فرامرز پیلارام و تنی چند از هنرمندان آن دوران تالار ایران را تأسیس کردند که امروزه از نگارخانه های تعطیل شده تهران است. که بعد از درگذشت منصور قندریز ، تالار ایران به گالری قندریز تغییر نام داد. منصور قندریز در7 اسفند 1344 چشم از جهان فروبست.

منصور قندریز

محمود فرشچیان

محمود فرشچیان متولد 4 بهمن 1308 در اصفهان ، نقاش معاصر ایرانیست. فرشچیان بنیان گذار مکتب خود در نقاشی ایرانی است که پایبند به شکل کلاسیک همراه با استفاده از تکنیک های جدید برای توسعه دامنه نقاشی ایرانی است.

او سالها پیش ازدواج کرده و می گوید : پسرم پزشک موفق در فلوریداست ، دخترم روانشناس و تحلیلگر رفتار و مدیر یک مرکز کودکان عقب مانده ذهنی است و نوه هایم هم موفق و تحصیلکرده هستند .

محمود فرشچیان

جلیل ضیاپور

جلیل ضیاءپور متولد 5 اردیبهشت 1299 در بندر انزلی ، نقاش ، استاد دانشگاه ، پژوهشگر و مولف ایرانی بود آثار جلیل ضیاپور به دلیل دارا بودن مضامین اصیل ایرانی ، ساده سازی در فیگورها ، پایبندی به سطوح سنتی به همراه خطوط هندسی کوبیسم ، آگاهی بر ترکیب بندی و بطور کلی شیوه خاص نقاشی معروف است که از جلیل ضیاپور به عنوان «پدر نقاشی مدرن ایران» یاد می شود.

جلیل ضیاپور

قباد شیوا

قباد شیوا متولد 4 بهمن 1319 در همدان ، طراح و گرافیست ایرانیست. استادان او در رشته نقاشی علی محمد حیدریان ، محمود جوادی پور ، هوشنگ سیحون ، محسن وزیری مقدم بوده اند. قباد شیوا از موسسین انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران ، پایه گذار و برنامه ریز اولین دوسالانه پوستر تهران است. انجمن بین المللی طراحان گرافیک او را به عنوان یکی از دوازده طراح گرافیک برتر جهان معرفی کرده.

قباد شیوا

فرشید مثقالی

فرشید مثقالی متولد 13 تیر 1322 در اصفهان ، تصویرگر کتاب های کودک و نوجوان ، و برنده ایرانی جایزه هانس کریستین آندرسن است. برای نخستین بار آثار مطرحی چون «خروس زری ، پیرهن پری» اثر احمد شاملو و «ماهی سیاه کوچولو» نوشته صمد بهرنگی ، به قلم این هنرمند تصویرگری شدند. فرشید مثقالی در آفرینش تصاویر از کلاژ ، لیتوگرافی ، آبرنگ و سایر ابزارهای هنری و سبک های متفاوت مانند سبک های غربی و چاپ سنگی استفاده کرده است.

فرشید مثقالی

احمد اسفندیاری

احمد اسفندیاری متولد 1301 در تهران ، از پیشگامان نقاشی مدرن ایران و از معدود بازماندگان نسل اول نقاشان نوگرای ایرانی بود. اسفندیاری به نقاشی از طبیعت علاقه خاصی دارد. او از خطوط برای دورگیری یا نشان دادن اشیا استفاده می کند و از قدرت نمایی تکنیکی می پرهیزد ، در سبک اسفندیاری ، رنگ های سرد به ویژه رنگ آبی بسیار به کار می رود ، به طوریکه او را «نقاش آبی ها» میشناسند. این هنرمند که نامش در فرهنگ لاروس نیز آمده است در سال 1391 چشم از جهان فروبست.

احمد اسفندیاری

رضا خدادادی

دکتر رضا خدادادی متولد 7 اسفند 1339 در اردبیل ، هنرمند معاصر ، نقاش ، مجسمه ساز ، پژوهشگر ایرانیست. او دکترای تخصصی پژوهش هنر با تخصص هنرهای شهری و هنرعمومی است و علاوه بر فعالیت در زمینه خلق آثار هنری ، از سال 1370 تاکنون به تدریس در دانشگاه ها اشتغال دارد و هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تهران است. او تا کنون 13 نمایشگاه انفرادی برگزار کرده و آثارش در بیش از 140 نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی به نمایش درآمده است.

بیوگرافی نقاشان ایران

محمدعلی ترقی جاه

محمدعلی ترقی جاه متولد 1322 در اصفهان ، نقاش ایرانی بود. او درسال 1346 برنده مدال طلای مسابقات هنری دانشگاه های ایران شد و موزه بین المللی هنر قرن 21 آمریکا آثار وی را به عنوان نماینده هنر ایران انتخاب کرد. از سال 1360 سبک خاص خود را که مشخصه اش اسب های تجرید یافته بود پایه نهاد که بارزترین نشان هنری وی شد. برخی از آثار محمدعلی ترقی جاه در موزه هنرهای معاصر تهران ، موزه هنرهای مدرن شارجه ، نوتردام هلند و موزه ورلد موجوداست. محمدعلی ترقی جاه در سال 1389 چشم از جهان فروبست.

محمدعلی ترقی جاه

غلامحسین نامی

غلامحسین نامی متولد 1315 در قم ، نقاش ایرانیست. او در سال 1342 با مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل و در سال 1359 از دانشگاه ویسکانسین فوق لیسانس خود را گرفت. او در هنرستان هنرهای تجسمی ، دانشگاه الزهرا ، دانشکده هنرهای تزئینی و دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت در سال های مختلف تدریس کرده است. غلامحسین نامی از موسسان گروه نقاشان آزاد و از اعضای هیئت موسس خانه هنرمندان ایران است.

غلامحسین نامی

سایر نقاشان مرد ایران

  • مهدی احمدی
  • علی آذرگین
  • اسماعیل آشتیانی
  • محمدباقر آصف زاده
  • آقا میرک
  • امین آقایی
  • آنه محمد تاتاری
  • سرژ آواکیان
  • آلفونس آوانسیان
  • حبیب الله آیت اللهی
  • ادمان آیوازیان
  • حسام ابریشمی
  • ابوالحسن افشار ارموی
  • قربان علی اجلی
  • احد مظفری کاکاوند
  • احمد رائض
  • اسفندیار احمدیه
  • بیوک احمری
  • احمد ارچنگ
  • برجعلی اردبیلی
  • حسن ارژنگ نژاد
  • رسام ارژنگی
  • فرهاد ارژنگی
  • علیرضا اسپهبد
  • مرتضی اسدی (نقاش)
  • حسن اسماعیل زاده
  • علی اشرف
  • آقا نجف اصفهانی
  • بابک اطمینانی
  • ابوالحسن اعتصامی
  • صادقی بیگ افشار
  • هانیبال الخاص
  • الله وردی افشار
  • بیژن الهی
  • سید ضیاءالدین امامی دهکردی
  • میرزا آقا امامی
  • داوود امدادیان
  • امیر فرهاد
  • امین الله رضایی
  • شهرام انتخابی
  • ناصر اویسی
  • محمدرضا ایرانی
  • هوشنگ ایرانی
  • آراپیک باغداساریان
  • جواد بختیاری
  • محمدهاشم بدری
  • میشا بلوری
  • محمدعلی بنی اسدی
  • عیسی بهادری
  • طاها بهبهانی
  • حسین بهزاد
  • اکبر بهکلام
  • بهمن بروجنی
  • بهنام کامرانی
  • بیژن صفاری
  • رویین پاکباز
  • جعفر پتگر
  • نامی پتگر
  • نیما پتگر
  • محمدعلی پرواز
  • هوشنگ پزشک نیا
  • ناصر پلنگی
  • افشین پیرهاشمی
  • محمد پیریایی
  • صادق تبریزی
  • محمود تبریزی
  • علی اکبر تجویدی
  • علی اصغر تجویدی
  • هادی تجویدی
  • محمد توکلی
  • ابوالحسن ثالث
  • جاوید مقدس صدقیانی
  • علیقلی جبادار
  • بیژن جزنی
  • جعفر روحبخش
  • محمدابراهیم جعفری
  • جنید نگارگر
  • محمود جوادی پور
  • لوریس چکناواریان
  • کاظم چلیپا
  • سید مهدی چیتی
  • حیدر حاتمی
  • قاسم حاجی زاده
  • حبیب الله ساوجی
  • حجت الله شکیبا
  • حسن روح الامین
  • فوزی حسن تهرانی
  • حسین طاهرزاده بهزاد
  • حسین نوری
  • حسینعلی خان هندسی گوران
  • محمدحسین حلیمی
  • جواد حمیدی
  • علی محمد حیدریان
  • بهرام خائف
  • عطاالله خانبلوکی
  • کیخسرو خروش
  • خسرو حسن زاده
  • حسین خسروجردی
  • احمد خلیلی
  • بهمن دادخواه
  • داریوش حسینی
  • میر عبدالرضا دریابیگی
  • مسعود دشتبان
  • علی دیواندری
  • اردشیر رستمی
  • رضا رفیعی راد
  • نورالدین زرین کلک
  • علی زعیم
  • ایرج زند
  • سارگیس خاچاتریان (نقاش)
  • محمد سبزواری
  • محمود سبزی
  • سهراب سپهری
  • مهدی سحابی
  • ابوالقاسم سعیدی
  • سلطان محمد نگارگر
  • همایون سلیمی
  • آندره سوریوگین
  • محسن سهیلی
  • سیاوش بیک گرجی
  • محمد سیاه قلم
  • هوشنگ سیحون
  • سید اصغر محمودی
  • یسایی شاهیجانیان
  • حسن شاهرخی
  • ابوالفضل شاهی
  • جلال شباهنگی
  • عربعلی شروه
  • سید اسدالله شریعت پناهی
  • فرشید شفیعی
  • شورش نصیری
  • شجاع الدین شهابی
  • جهانگیر شهدادی
  • شهراد ملک فاضلی
  • چنگیز شهوق
  • رامیز شهوق
  • حسین شیخ
  • فرشید شیوا
  • حبیب الله صادقی
  • صالح سخندان
  • ابوالحسن صدیقی
  • علی اکبر صنعتی
  • عبدالحسین صنیع همایون
  • شکرالله صنیع زاده
  • مجتبی طباطبایی
  • بهرام عالیوندی
  • عبدالله عامری الحسینی
  • عباس بلوکی فر
  • رضا عباسی
  • شفیع عباسی
  • عبدالله خان نقاش باشی
  • یوسف عبدی نژاد
  • ناصر عصار
  • عطاالله ذی نوری
  • علی رخساز
  • علی اصغر محتاج
  • علیرضا آستانه
  • غیاث الدین نقشبند یزدی
  • مهدی فاتحی
  • محمد فخری
  • علی فرامرزی
  • محمد فراهانی
  • فریدون آو
  • حسام فطرتی
  • امیرمحمد قاسمی زاده
  • محمد قاضی (نگارگر)
  • مارکار قرابگیان
  • حسین قوللرآغاسی
  • عباس کاتوزیان
  • هراچ کاراپتیان
  • مولانا علی اصغر کاشی
  • حسین کاظمی (نقاش)
  • کامران کاتوزیان
  • علی کریمی (نگارگر)
  • ارس کفایتی
  • اصغر کفشچیان مقدم
  • پرویز کلانتری
  • حسنعلی وزیری
  • کمال الملک
  • سمبات در کیورغیان
  • گریگور واهرامیان گاسپاربگ
  • مارکو گریگوریان
  • آبراهام گورگنیان
  • محمدحسین لطیفی
  • رضا لواسانی
  • حسینعلی لیالستانی
  • مارکوس (نقاش ارمنی سده 17 میلادی)
  • محمدسعید اشرف مازندرانی
  • حسین ماهر
  • جواد مجابی
  • اردشیر مجرد تاکستانی
  • مهرداد محبعلی
  • حسین محجوبی
  • اردشیر محصص
  • محمد بهرامی
  • محمد تجویدی
  • محمد زمان
  • محمد قاسم
  • محمد مدبر
  • محمد مهراف
  • محمدرضا آتشزاد
  • محمدناصر صفا
  • محمدی هروی
  • حبیب محمدی
  • ذبیح الله محمدی
  • محمود مذهب
  • هومن مرتضوی
  • مرتضی گودرزی دیباج
  • فربد مرشدزاده
  • احمد مرشدلو
  • ابوالحسن مستوفی غفاری
  • فرهاد مشیری
  • مصطفی آل احمد
  • حاج مصورالملکی اصفهانی(محمدحسین مصورالملکی)
  • علی مطیع
  • مظفر علی تربتی
  • علی اصغر معصومی (هنرمند)
  • معین مصور
  • ارسیا مقدم
  • حسن مکارمی
  • مجید ملانوروزی
  • سیراک ملکونیان
  • ایمان ملکی
  • منوچهر شیبانی
  • ودود موذن زاده اردبیلی
  • سید حسین موسوی نژاد
  • میرحسین موسوی
  • مهدی حسینی (نقاش)
  • مهرعلی نقاش
  • مجید مهرگان
  • محمد مهروان
  • میرافضل تونی افصح الحسینی
  • میر سید علی همدانی (نقاش)
  • علیرضا میراسدالله
  • میرزا جانی نقاش
  • میرزا علی نگارگر
  • میرزا علی اکبرخان مزین الدوله
  • میرزابابا اصفهانی
  • یاسر میرزایی
  • میرزین العابدین
  • میرک نقاش
  • میرمصور
  • سید حسین ارژنگی
  • میشل عبداللهی
  • لوون میناسیان
  • هاروتیون میناسیان
  • بشیر ناصری
  • افشین ناغونی
  • یرواند ناهاپتیان
  • نیکزاد نجومی
  • کریم نصر
  • ستراک نظریان
  • عباس نقاش
  • محمدیوسف نگارگر
  • رحیم نوه سی
  • هاکوپ وارتانیان
  • علی اشرف والی
  • وارطان واهرامیان
  • علی وزیریان
  • احمد وکیلی
  • مهدی ویشکایی
  • هادی ضیاءالدینی
  • هادی هزاوه ای
  • سهراب هادی
  • ناقاش هوناتان
  • هاکوپ هوناتانیان
  • هیوا پاشایی
  • یاری هروی مذهب
  • رضا یحیایی
  • یعقوب امدادیان
  • یعقوب عمامه پیچ
  • عادل یونسی

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن