ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل بنیامین نتانیاهو سیاستمدار به همراه عکس های خانوادگی و شخصی بنیامین نتانیاهو با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه بنیامین نتانیاهو و همسرش(Benjamin Netanyahu)

  • نام اصلی : بنیامین نتانیاهو
  • متولد : 29 مهر 1328
  • زمینه فعالیت : سیاست
  • پیشه : سیاستمدار
  • مدرک تحصیلی : دکتری علوم سیاسی
  • سالهای فعالیت : 2000 تاکنون
  • قد : 184 سانتیمتر

بیوگرافی کامل بنیامین نتانیاهو

بنیامین «بی بی» نتانیاهو متولد 21 اکتبر 1949 سیاستمدار اسرائیلی و رهبر کنونی حزب لیکود است. وی اولین نخست وزیر تاریخ اسرائیل است که پس از تأسیس این کشور ، در آن به دنیا آمده است.بیوگرافی بنیامین نتانیاهو و همسر و فرزندانش [زندگینامه]بیوگرافی بنیامین نتانیاهو و همسر و فرزندانش [زندگینامه]

بنیامین نتانیاهو - Benjamin Netanyahu

بنیامین نتانیاهو - Benjamin Netanyahu

بنیامین نتانیاهو دارای مدرک کارشناسی در رشته معماری و کارشناسی ارشد در مدیریت اجرایی از دانشگاه ام آی تی است. وی همینطور در مقطع دکترا در هاروارد در رشته علوم سیاسی تحصیل کرده اما تحصیلات خود را به پایان نرسانده و مدرکی از دانشگاه هاروارد کسب نکرده است.

خانواده

بنیامین نتانیاهو در 29 مهر 1328 در شهر تل اویو متولد شد. مادر او زیلا و پدر او بن زیون نتانیاهو است. او در اورشلیم بزرگ شده است.

یوناتان نتانیاهو ، برادرش که از فرماندهان عملیاتی یگان ویژه سایرت متکل بود ، در تاریخ 4 ژوئیه 1976 میلادی و در جریان عملیات آزادسازی مسافران اسرائیلی هواپیمایی فرانسه که توسط چریک های فلسطینی به گروگان گرفته شده و به اوگاندا منتقل شده بودند ، کشته شد.

بنیامین نتانیاهو

مهاجرت به آمریکا و بازگشت به اسرائیل

خانواده او بین سال های 1956 تا 1958، و دوباره بین 1963 تا 1967، مدتی در ایالت متحده آمریکا زندگی کردند.

در سال 1967 به اسرائیل بازگشت و به عضویت در یگان تکاوری فوق ویژه ستاد کل فرماندهی و عملیات ارتش اسرائیل به نام یگان سایرت متکل پیوست. او دوباره در سال 1972 به آمریکا بازگشت و تحصیلات خود را در موسسه فناوری ماساچوست آغاز کرد.

سو استفاده از نام برادر

یکسال بعد از مرگ برادرش با سوء استفاده از کشته شدن او موسسه ضد تروریسم یوناتا نتانیاهو را جهت زدودن چهره جنگ طلبانه کشورش تاسیس کرد.

او توسط این موسسه تعداد زیادی کنفرانس بین المللی در کشورهای مختلف برگزار کرد.

بنیامین نتانیاهو و یاسر عرفات

بنیامین نتانیاهو و یاسر عرفات

کارمندی سفارت

بنیامین بعد از مرگ برادرش با ارتباطاتی که بدست آورد سال 1982 در 33 سالگی بعنوان کارمند سفارت اسرائیل در واشنگتن دی سی منصوب شود.

در سازمان ملل

بعد از فعالیت هایی که داشت از سال 1984 به مدت چهار سال بعنوان سفیر اسرائیل در سازمان ملل فعالیت کرد تا اینکه 1988 معاون وزیر امور خارجه موشه آرنس شد.

از سخنگویی تا معاون نخست وزیر

بنیامین از اوایل سال 1991 در جریان جنگ خلیج فارس بخاطر تسلط به زبان انگلیسی در نقش سخنگوی اسرائیل ظاهر شد تا اینکه چند ماه بعد به معاونی نخست وزیر رسید.

بنیامین نتانیاهو و دونالد ترامپ

بنیامین نتانیاهو و دونالد ترامپ

نخست وزیری

او از 18 ژوئن 1996 تا 6 ژوئیه 1999 و از 1 آوریل 2009 تا 13 ژوئن 2021 و از 29 دسامبر 2022 نخست وزیر اسرائیل بوده است.

دیدار با یاسر عرفات

او چند ماه بعد از نخست وزیری در 4 سپتامبر 1996 با رئیس جمهور فلسطین : یاسر عرفات دیدار کرد و ظرف یکسال توافقنامه هبرون را امضا کردند.

این دو سیاستمدار بعد از آن چهار توافهمنامه دیگر را برای صلح به امضا رساندند.

عکس های اینستاگرام بنیامین نتانیاهو

عکس های اینستاگرام بنیامین نتانیاهو

وضعیت ازدواج و همسر بنیامین نتانیاهو

ازدواج اول و خیانت

بنیامین نتانیاهو اولین با در سال 1972 وقتی 23 ساله بود با میریام وایزمن دختر همسایه اشان در اورشلیم که تحصیل کرده رشته شیمی بود ازدواج کرد.

رابطه این زوج در سال 1978 در حالی که همسرش باردار بود بخاطر خیانت بنیامین و رابطه با یک دانشجوی دختر غیر یهودی به طلاق ختم شد.

ثمره این زندگی یه دختر بنام نوعا (Noa) متولد 1978 می باشد که تاکنون تنها یک تصویر از او رسانه ای شده است.

بنیامین نتانیاهو و همسر اولش

بنیامین نتانیاهو و همسر اولش

ازدواج دوم

نتانیاهو در سال 1981 با فلور کیتس دختر نروژی که بخاطر او از همسر اولش طلاق گرفته بود ازدواج کرد اما این زندگی سه سال بیشتر دوام نیاورد.

همسر و فرزندان بنیامین نتانیاهو

همسر و فرزندان بنیامین نتانیاهو

ازدواج سوم و پسران

نتانیاهو برای سومین بار سال 1991 وقتی 42 ساله بود با سارا بن آرتزی 33 ساله که فوق لیسانس روانشناسی خوانده و یک تجربه زناشویی ناموفق داشته ازدواج کرد.

ثمره این زندگی دو پسر بنام یائیر متولد 1991 و آفنیر متولد 1994 می باشد.

بنیامین نتانیاهو و همسر سومش

بنیامین نتانیاهو و همسر سومش

عادات عجیب

بن کسبیت روزنامه نگار مشهور اسرائیلی در کتاب خود می نویسید : نتانیاهو قبل از تصویربرداری برای فیلم های انتخاباتی خود کارهای عجیبی می کند.

او گاه حرکات کاراته انجام می دهد و گاه مانند کابوی های آمریکا تفنگ خیالی خود را در هوا می چرخاند تا خود را برای حضور در برابر دوربین آماده نشان دهد.

بنیامین نتانیاهو در بابل مازندران !

در سال 1392 شایعه ایرانی بودن بنیامین نتانیاهو در شبکه های مجازی دست به دست شد که او را اصالتا اهل بابل مازندران معرفی می کردند !

این خبر برای اینکه جنبه رسمی و واقعی نیز به خود بگیرد از زبان منابع آگاه اعلام می شد و حتی ها می گفتند عمه او هم اکنون نیز در بابل زندگی می کند و دوستان و هم دوره ای او بر این مطلب شهادت دادند.

بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین

بنیامین نتانیاهو و ولادیمیر پوتین

جنگ طلب نویسنده

این نخست وزیر که در دنیا بعنوان سیاستمدار جنگ طلب شهره است تاکنون چهار کتاب با موضوع صلح و مبارزه با ترورسیم و جنگ نوشته است !

بیماری روده ای

در نیمه اول سال 2008 پزشکان پولیپ روده بزرگ نتانیاهو را که به نظر می رسد خوش خیم است برداشتند اما اطلاعات تکمیلی از این جراحی منتشر نشد.

بنیامین نتانیاهو

سوتی علیه ایران!

سال 2015 او در گفتگو با bbc فارسی اعلام کرد اگر مردم ایران آزاد بودند شلوار جین می پوشیدند و به موسیقی غربی گوش می دادند.

در واکنش به این سخن او تعدادی از ایرانیان تصاویر از خود در حالی که شلوار جین پوشیده بودند را از شبکه اجتماعی توئیتر برای وی ارسال کردند.

بنیامین نتانیاهو و همسرش

بنیامین نتانیاهو و همسرش


منابع : نم نمک | بنیامین نتانیاهو اینستاگرام/ بنیامین نتانیاهو فیسبوک/ fkdhldk kjhkdhi ، /صفحه شخصی بنیامین نتانیاهو/بنیامین نتانیاهو ویکی پدیا/ بنیامین نتانیاهو تلگرام

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(5 رای)
68%

نظر دادن