ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، آموزش تبدیل گوشی هوشمند به کامپیوتر دسکتاپ و تبدیل گوشی شیائومی به کامپیوتر و آموزش تبدیل اندروید به ویندوز 10 و آموزش تبدیل گوشی به کامپیوتر واقعی و تبدیل گوشی به کامپیوتر رایگان و برنامه تبدیل گوشی به کامپیوتر واقعی و تبدیل صفحه گوشی به دسکتاپ و تبدیل صفحه موبایل به کامپیوتر و تبدیل گوشی به لپ تاپ در نم نمک.

آیا میتوان گوشی هوشمند خود را به کامپیوتر دسکتاپ تبدیل کرد؟

تبلت ها برای استفاده به عنوان نمایشگر دوم به مراتب بهتر از گوشی ها هستند و این برتری دو دلیل کلی دارد. اول این که طبیعتا به دلیل اندازه بزرگ تر فضای بیشتری در اختیار شما قرار می دهند و راحت تر می توانید به روی آیکون های مختلف کلیک کنید. و دلیل دوم هم به تفاوت نسبت طول به عرض صفحه نمایش گوشی و تبلت برمی گردد. اکثر گوشی ها نسبت 20 به 9 دارند و این در حالیست که ایپدها از نسبت 4 به 3 بهره می برند و این عدد برای تبلت های اندرویدی معمولا 16 به 10 است. این نکته یعنی تبلت ها زمانی که به صورت افقی مورد استفاده قرار بگیرند همچنان فضای زیادی را در اختیار می گذارند اما گوشی های به دلیل عرض کمتر در حالت افقی چندان کاربردی به نظر نمی رسند.آموزش تبدیل گوشی به کامپیوتر دسکتاپ واقعیآموزش تبدیل گوشی به کامپیوتر دسکتاپ واقعی

اگر گوشی یا تبلت شما از قلم برخوردار است کار برای شما به مراتب آسان تر می شود. به کمک قلم می توان به راحتی آیکون ها را حتی در نمایشگر گوشی انتخاب کرد و بدون دردسر از نمایشگر دوم بهره برد.

در صورت تمایل می توانید موس یا کیبورد خود را از طریق OTG به گوشی یا تبلت متصل کنید و به شکل یک کامپیوتر واقعی از آن ها بهره ببرید (توجه داشته باشید که محصول مورد نظر شما باید از OTG پشتیبانی کند تا امکان اتصال موس و کیبورد وجود داشته باشد).

هنگامی که نمایشگر دومی به لپ تاپ متصل می شود شما قادر هستید انتخاب کنید که این دو نمایشگر به صورت همزمان روشن باشند و یا این که نمایشگر اصلی خاموش شده و نمایشگر دوم تنها محتوا را به نمایش بگذارد. برای این تنظیمات در لپ تاپ هایی که دکمه میانبر دارند (لپ تاپ لنوو خود من با دکمه F10 این عمل را انجام می دهد) باید این دکمه را پیدا کنید و در غیر این صورت به بخش تنظیمات نمایشگر و سپس بخش Projecting to this Pc مراجعه کنید (حتی می توانید برای اتصال نمایشگر دوم به لپ تاپ خود پسورد در نظر بگیرید).

تبدیل گوشی شیائومی به کامپیوتر

آموزش تبدیل گوشی به مانیتور دوم کامپیوتر

اتصال گوشی یا تبلت به کامپیوتر یا لپ تاپ از دو طریق سیم و وای فای (دانلود نرم افزار تبدیل گوشی به مانیتور دوم) ممکن خواهد بود که در ادامه به هر دو خواهیم پرداخت (برخی از برنامه ها از هر دو روش پشتیبانی می کنند و برای برخی تنها روش وای فای یا سیم وجود دارد).

  1. برنامه Spacedesk : این برنامه محبوبیت بالایی دارد و به خوبی می تواند گوشی یا تبلت اندرویدی شما را به مانیتور دوم لپ تاپ ویندوزی تبدیل کند. این اپلیکیشن از هر دو روش وای فای و سیم پشتیبانی کرده و کیفیت مناسبی را به شما ارائه می کند. برای استفاده از این برنامه مراحل زیر را طی کنید.
  • در ابتدا درایورهای لازم برای لپ تاپ را از سایت مربوطه دانلود و نصب کنید.
  • حال این برنامه را روی لپ تاپ و گوشی (دریافت از گوگل پلی) نصب کنید. (برای ویندوز 7 و نسخه های جدیدتر در دسترس قرار دارد).
  • برنامه نصب شده روی گوشی و لپ تاپ را به صورت همزمان اجرا کرده و لپ تاپ و گوشی خود را به یک وای فای یکسان متصل کنید.
  • برنامه گوشی نام لپ تاپ و IP Address را به شما نمایش می دهد و کافیست که به روی این نام کلیک کنید.
  • با این کار به سادگی گوشی به نمایشگر دوم لپ تاپ تبدیل می شود. در روش بی سیم درست است که اتصال ساده تر برقرار می شود و شما می توانید آزادانه در هر کجای اتاق بنشینید اما از طرفی لگ و کندی وجود دارد و برای رفع این کندی باید روش اتصال با سیم را امتحان کنید.
  • برای اتصال باسیم تنها کافیست گوشی خود را به لپ تاپ متصل کنید و برنامه به روی هر دو دستگاه باز باشد تا عملیات اتصال با موفقیت انجام شود و هیچ کندی هم وجود نداشته باشد. (برای این کار باید USB Debugging روشن باشد که در ادامه به آموزش آن می پردازیم).
  • به بخش About گوشی یا تبلت خود مراجعه کرده و چند بار به روی Build Number کلیک کنید تا گزینه Developer برای شما فعال شود.
  • حال به قسمت Developer Options بروید و USB Debugging را روشن کنید.
  1. برنامه Splashtop wired XDisplay : همان طور که از نام برنامه مشخص است ، به کمک آن تبدیل گوشی به مانیتور دوم با کابل امکان پذیر می شود. این برنامه بدون هیچ لگ و کندی کار می کند و مهم تر این که تا رزولوشن FHD 60 فریم بر ثانیه را در بر می گیرد. این برنامه برای ویندوز ، اندروید ، ایفون ، ایپد و مک در دسترس قرار دارد.
  • برای دانلود و نصب برنامه به روی هر یک از دستگاه های بالا به سایت مربوطه مراجعه کرده و اپلیکیشن را برای پلتفرم مورد نظر دریافت کنید.
  • برنامه مورد نظر را به روی گوشی و لپ تاپ باز کرده و گوشی را با سیم به لپ تاپ متصل کنید.
  • گوشی لپ تاپ را شناسایی کرده و نام لپ تاپ را به شما نمایش می دهد.
  • به روی نام لپ تاپ کلیک کنید تا گوشی به نمایشگر دوم شما تبدیل شود.

دلیل این که برنامه بسیار روان و بدون هیچ لگ و کندی کار می کند و حتی رزولوشن FHD 60 فریم بر ثانیه هم برای آن در نظر گرفته شده این است که هنگام اتصال باسیم برنامه از طریق وای فای هم دو دستگاه را به هم متصل می کند تا اتصالی بسیار پایدار و قدرتمند به وجود بیاید.

  1. برنامه Google Remote Desktop : این برنامه روش اتصالی متفاوت تری داشته و از طریق اینترنت نمایشگر دوم را به لپ تاپ متصل می کند (روش بی سیم که در بالا توضیح دادیم نیازی به اینترنت نداشت و لازمه آن اتصال دو دستگاه به یک وای فای یکسان بود). اتصال از طریق اینترنت باعث می شود که خیلی از موارد از جمله کیفیت و تأخیر در دستورها و موارد دیگر به کیفیت اینترنت و سرعت آن وابسته باشد. برای راه اندازی این برنامه موارد زیر را انجام دهید.
  • این برنامه را به روی گوشی اندرویدی خود دانلود و نصب کنید.
  • این برنامه را در لپ تاپ ویندوزی به صورت یک افزونه به گوگل کروم اضافه کنید.
  • حال افزونه را به روی گوگل کروم باز کرده و برای لپ تاپ خود نام و پسورد انتخاب کنید.
  • برنامه نصب شده به روی گوشی را باز کنید تا نام لپ تاپ شما نمایش داده شود.
  • نام لپ تاپ را انتخاب کنید تا اتصال برقرار شود.

در تجربه ما از این برنامه تأخیر زیادی بین دستورات وارده در گوشی و اعمال آن در لپ تاپ وجود داشت و شاید بیشتر بتوان از این برنامه در جهت پخش ویدئو و نمایش محتوا استفاده کرد.

  1. برنامه iDisplay : بالاخره نوبت به یک برنامه تخصصی برای گوشی ، لپ تاپ و تبلت های اپل می رسد. این برنامه به طور تخصصی برای محصولات اپل ساخته شده و برای محصولات اندرویدی هم در حال حاضر به صورت بی سیم در دسترس قرار دارد (برای استفاده از این برنامه باید مبلغی حدود 15 تا 18 دلار بپردازید). این برنامه به غیر از پشتیبانی از کیفیت FHD 60 فریم بر ثانیه از لمس های چند انگشتی هم پشتیبانی می کند تا بتوان با آن اعمال چند انگشتی را به سادگی انجام داد. این اپلیکیشن یکی از کامل ترین ها در نوع خود است و می تواند بدون هیچ گونه کندی دستورات وارده را انجام دهد. اتصال این برنامه از طریق سیم و وای فای امکان پذیر است (برای اندروید تنها وای فای).
  • برنامه را از طریق سایت این اپلیکیشن به روی ایفون یا ایپد و مک خود نصب کنید.
  • برای اتصال به روش بی سیم ، هر دو برنامه را باز کنید و منتظر شوید تا گوشی و مک همدیگر را پیدا کنند.
  • با انتخاب مک از طریق گوشی اتصال را برقرار کنید.
  • برای اتصال سیمی هم کافیست دو برنامه را باز کرده و سپس ایفون را از طریق لایتنینگ به مک متصل کنید تا ارتباط برقرار شود.
  1. برنامه Air Display 2 : این برنامه با قیمت 15 دلار در دسترس قرار دارد و می تواند گوشی اندرویدی شما را به مک بوک متصل کند. این اپلیکیشن تا رزولوشن FHD را پشتیبانی کرده و می تواند نمایشگر اصلی را به روی چهار نمایشگر دیگر به صورت همزمان پخش کند. این برنامه می تواند حتی نمایشگر لپ تاپ ویندوزی شما را به نمایشگر دوم مک بوک تبدیل کند که قابلیت بسیار جذابی به حساب می آید. نکته عجیب Air Display 2 این است که اجازه نمی دهد گوشی یا مک بوک را به عنوان نمایشگر دوم به لپ تاپ ویندوزی متصل کنید. توسعه دهندگان این برنامه اعلام کرده اند که به زودی با ارائه بروزرسانی این مشکل را بر طرف خواهند کرد. این اپلیکیشن همچنین از نمایشگرهای رتینا هم پشتیبانی می کند. برنامه Air Display 2 برای پلتفرم های مختلف در دسترس قرار دارد.
  • برنامه را دانلود و نصب کرده و دقیقا مانند آموزش قسمت های قبل عمل کنید تا اتصال برقرار شود.

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون

گاهی پیش می آید که در یک مهمانی یا حتی جمع های کوچک تر بخواهید محتوای موجود به روی گوشی را با نمایشگری بزرگ پخش کنید و دسترسی به لپ تاپ و OTG و دیگر موارد برای انتقال فایل به تلویزیون از طریق فلش مموری ندارید. یا مثلا محتوا زیرنویس دارد و تلویزیون شما از این زیرنویس پشتیبانی نمی کند. چاره چیست؟

اگر تلویزیون شما از قابلیت Screen Mirroring برخوردار باشد به سادگی می توانید نمایشگر گوشی را به روی تلویزیون نمایش دهید. برای این کار مطابق با آموزش زیر عمل کنید.

تبدیل گوشی شیائومی به کامپیوتر

  • در گوشی های سامسونگ در کنترل سنتر گزینه ای تحت عنوان Smart View وجود دارد. این گزینه را روشن کنید تا گوشی شما به دنبال تلویزیون بگردد.

تبدیل گوشی شیائومی به کامپیوتر

  • پس از یافتن تلویزیون و نمایش نام آن به روی اسم کلیک کرده و کمی منتظر بمانید.
  • به همین سادگی نمایشگر گوشی شما به روی تلویزیون منتقل می شود.
  • این گزینه در گوشی های شیائومی Cast نام دارد و در هر برندی باید به دنبال نام به خصوص آن باشید.
  • در گوشی های سامسونگ بعد از اتصال تنظیمات بسیار جالبی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. قابلیت جذاب اول این است که شما می توانید انتخاب کنید که تصویر برای نمایشگر گوشی شما بهینه باشد یا برای تلویزیون. یعنی در واقع اگر می خواهید تلویزیون محتوای تمام صفحه نمایش دهد باید گزینه Full screen on connected device را انتخاب کنید و اگر می خواهید محتوا در گوشی کامل باشد Full Screen on phone را تیک بزنید. قابلیت جذاب دوم این است که در حین پخش محتوای گوشی به روی تلویزیون می توانید تصویر خود را به کمک دوربین سلفی به روی تلویزیون داشته باشید که برای مواقعی که می خواهید نکته ای را ارائه دهید بسیار کاربردی به نظر می رسد.

تبدیل گوشی شیائومی به کامپیوتر

این نمایشگری که تصویر گوشی را به روی آن منتقل می کنید حتما نباید تلویزیون باشد و هر نمایشگر دیگری که گوشی امکان اتصال به آن را داشته باشد می تواند در نقش صفحه نمایش بزرگ گوشی شما ظاهر شود.

در تلویزیون سامسونگ اگر می خواهید برای اولین بار از Screen Mirroring بهره ببرید در قسمت انتخاب تلویزیون و HDMI روی گزینه Screen Mirroring کلیک کنید تا اتصال به تلویزیون ممکن شود.

در تلویزیون های دیگر هم مسیر مشابه است و کافیست که به بخش مربوطه مراجعه کنید تا امکان اتصال گوشی به تلویزیون فراهم شود.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(2 رای)
100%

نظر دادن