ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، چه کارهایی در بارداری خطرناک است و کدام ماه بارداری خطرناک است و چه کارهایی در ماه اول بارداری نباید انجام داد نی نی سایت و برای زن باردار چی خوبه و چه کارهایی در بارداری خطرناک است نی نی سایت و نکات بارداری در ماه اول و مراقبت های دوران بارداری هفته به هفته و میوه های ممنوعه در دوران بارداری و خم وراست شدن در دوران بارداری در نم نمک.

چه کارهایی در بارداری خطرناک است؟

در این مقاله از نم نمک سعی شده است که مجموعه کارهای ممنوعه در دوران بارداری به مادران باردار عزیز ارائه شود. دوران بارداری دورانی فوق العاده است که در این دوران شرایط خاصی برای بدن به وجود می آید. هنگام بارداری بدن تغییر کرده و همه اعضای بدن تحت تأثیر این روند تکاملی قرار می گیرند.چه کارهایی در بارداری خطرناک است؟چه کارهایی در بارداری خطرناک است؟

این فرآیند باید به درستی طی شود و از کارهای ممنوعه در دوران بارداری اجتناب کرد. سلامتی و رفاه مادر و جنین در حال رشد ، در این دوران نیازمند توجه اساسی است. مصرف برخی غذاها یا انجام بعضی فعالیت ها موجب به خطر افتادن سلامت مادر و جنین می شود.

چه کارهایی در بارداری خطرناک است؟

انجام برخی کارها در دوران بارداری منع شده است و خانم های باردار حتماً باید با پزشک معالج خود درباره بایدها و نبایدهای این دوران مشورت کنند. از انجام کارهای ممنوعه در دوران بارداری که سلامت مادر ، رشد و سلامت جنین را تهدید کرده و به خطر می اندازد ، باید اجتناب گردد.

نوشیدن الکل

زنان باردار باید از نوشیدن الکل خودداری کنند. نوشیدن الکل در حین بارداری می تواند موجب بروز انواع اختلالات در جنین شود. الکل بسیار راحت از جفت رد شده و روی جنین از نظر فیزیکی و مغزی تأثیر می گذارد. نوشیدن الکل باعث ایجاد سندروم جنین الکلی می شود که اختلالات عصبی-رفتاری را به دنبال خواهد داشت. نوشیدن الکل به طور کلی در دوران بارداری از نظر پزشکان ممنوع است.

بروز این اختلالات باعث مشکلات زیر می شود :

  • ناهنجاری های جسمی
  • ناتوانی ذهنی
  • مشکلات رفتاری
  • تشنج
  • رشد ناقص جنین

چه کارهایی در بارداری خطرناک است؟

سیگار کشیدن از مهم ترین کارهای ممنوعه در دوران بارداری

یکی از کارهای ممنوعه در دوران بارداری کشیدن سیگار است. استعمال سیگار در دوران بارداری هم برای مادر و هم برای نوزاد بسیار مضر است. گذشته از افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان ریه ، استعمال سیگار در دوران بارداری می تواند مشکلات زیر را در دوران بارداری و بعد از آن ایجاد کند :

خانم های باردار باید به محض اطلاع از بارداری کشیدن سیگار را متوقف کنند. همچنین در معرض دود سیگار دیگران نیز قرار نگیرند. این موارد ممکن است از زایمان طبیعی که یکی از بهترین انواع زایمان است جلوگیری کند. بیمارستان و زایشگاه مریم کرج یکی از بهترین مراکز برای زایمان طبیعی است.

استفاده از مواد مخدر

استفاده از مواد مخدر همیشه برای شخص مصرف کننده خطرناک بوده ، ولی در دوران بارداری شدیداً مضرتر است و از جمله کارهای ممنوعه در دوران بارداری به شمار می رود.

استفاده از مواد مخدر یا سوءاستفاده از برخی داروهای بدون نسخه ، می تواند جنین را دچار NAS کند. سر نوزادی که دارای NAS است ، کوچکتر از بقیه نوزادان سالم است و این نقص عموماً با گریه های زیاد و هیجانی ، رعشه در خواب و همچنین عدم تغذیه مناسب مشخص می شود.

علاوه بر این ، استفاده از مواد مخدر می تواند خطر زایمان زودرس ، کاهش توانایی بارداری و ناهنجاری های مادرزادی را به دنبال داشته باشد.

چه کارهایی در بارداری خطرناک است؟

مصرف خودسرانه داروهای خاص

زنان باردار بهتر است که از مصرف گیاهان دارویی و برخی داروهای بی نسخه یا بدون تجویز پزشک معالج خود ، خودداری کنند؛ زیرا می تواند بسیار برای جنین آسیب زا باشد. پزشکان توصیه می کنند زنان در هنگام بارداری از مصرف داروهای زیر اجتناب کنند :

  • ایبوپروفن و سایر داروهای ضد التهابی
  • داروهای گیاهی
  • برخی از داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا در سه ماهه اول بارداری
  • برخی از داروهای آکنه

ورزش های با فعالیت بدنی شدید

به توصیه پزشکان ، زنان باردار تا حد امکان از ورزش های با فعالیت بدنی شدید مانند فوتبال یا بوکس اجتناب کنند.

ورزش هایی که با فعالیت بدنی شدید همراه هستند ، خطر جدایی زودهنگام جفت از دیواره رحم را افزایش می دهد. جدایی جفت وضعیتی بحرانی ست که می تواند باعث زایمان زودرس ، یا سقط جنین شود. زنان باردار نیز بیشتر مستعد آسیب هستند؛ زیرا تغییرات هورمونی در بدن آنها باعث شل تر شدن عضلات می شود.

پس از سه ماهه اول ، زنان باردار باید از هرگونه فعالیتی که خطر سقوط را به همراه دارد ، خودداری کنند. این ورزش ها شامل اسکی ، اسکیت روی یخ و صخره نوردی است. می توانید به سراغ ورزش های سبک تری مانند پیاده روی ، شنا و اسکوات بروید.

بلند کردن اجسام سنگین

زنان باردار باید از بلند کردن اجسام سنگین جداً خودداری کنند. بلند کردن اجسام سنگین می تواند خطرات زیر را به دنبال داشته باشد :

  • کشیده شدن عضلات
  • فتق
  • وزن کم نوزاد هنگام تولد
  • زایمان زودرس
  • سقط جنین

خوردن برخی غذاهای خاص

خانم های باردار باید از خوردن برخی مواد غذایی خاص که احتمال آسیب رساندن به جفت و جنین دارد ، اجتناب کنند. شاید خوردن این غذاها هیچ مشکلی هم ایجاد نکنند ، اما به دلیل احتمال بالای آلودگی ، برای جفت و جنین خطرآفرین بوده که ممکن است موجب مسمومیت و حتی مرگ جنین شود. خوراکی های ممنوعه شامل موارد زیر است :

آب تصفیه نشده

آب تصفیه یا استرلیزه نشده ، ممکن است حاوی باکتری لیستریا باشد. این باکتری می تواند از جفت عبور کند و برای جنین کشنده باشد.

لبنیات محلی

برخی پنیرها و شیرهای محلی پاستوریزه نشده و غیرمطمئن برای استفاده در دوران بارداری مناسب نیست.

ماهی های حاوی جیوه (ماهی های اقیانوسی)

کوسه ماهی ، اره ماهی ، نیزه ماهی از جمله ماهی های حاوی مقادیر زیادی جیوه هستند. قرار گرفتن جنین در معرض جیوه ممکن است باعث آسیب مغزی یا مشکلات شنوایی و بینایی شود. پس به توصیه پزشکان خوردن ماهی های دارای جیوه در طول بارداری ممنوع است.

چه کارهایی در بارداری خطرناک است؟

گوشت ، ماهی ، تخم مرغ خام یا دودی

گوشت خام ، صدف و ماهی خام مانند سوشی ، می توانند حاوی باکتری سالمونلا یا توکسوپلاسموز باشند. زنان باردار بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری ها هستند. بیماری ناشی از گوشت و ماهی خام باعث کم آبی شدید ، تب و سپسیس داخل رحمی می شود که حتی یک عفونت خونی نیز می تواند برای جنین کشنده باشد. زنان باردار باید از هرگونه غذای حاوی تخم مرغ خام مانند خمیر شیرینی پخته نشده یا حتی سس سالاد سزار خودداری کنند.

عدم مصرف بیش از حد کافئین

یکی از کارهای ممنوعه در دوران بارداری استفاده بیش از حد از کافئین است. بهتر است مصرف کافئین محدود به 200 میلی گرم (یک لیوان) در روز باشد. برخی از متخصصان معتقدند مقادیر بیش از این می تواند برای جنین مضر باشد و موجب زایمان زودرس و همچنین وزن کم نوزاد هنگام تولد شود. قهوه موجب افزایش متابولیسم بدن می شود اما برای جنین مناسب نیست؛ زیرا متابولیسم جنین تازه در حال شکل گیری است. به خاطر داشته باشید که کافئین تنها در قهوه یافت نمی شود ، بلکه در شکلات ، سودا یا حتی بسیاری از داروهای بی نسخه نیز وجود دارد.

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن