ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، امروزه در جامعه رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج افزایش یافته و تبدیل به یکی معضلات اجتماعی شده است برای جلوگیری از این مشکل ابتدا باید به کشف علت برقراری ارتباط دختر و پسر پرداخت.

مروری بر رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج و آنچه باید توجه کرد

برای تعامل سالم و عفیف میان مردان و زنان نامحرم در خانواده و جامعه از همان آغاز بلوغ و تمایلات جنسی دستورالعمل هایی لحاظ شده است . دستورالعمل هایی که زن را در حجاب و مرد را با نگاهی عاری از شهوت به حضور در جامعه فرا می خواند. اما با گسترش فرهنگ غربی و تعاملات اجتماعی هر روزه در کمال ناباوری شاهد ناهنجاری های شدید ارتباطی و تعاملات خارج از عرف دختران و پسران هستیم . آیا می دانید علت گرایش به چنین دوستی هایی در دختر و پسر چیست ؟ و راه جلوگیری از این رفتار ناهنجار اجتماعی را می دانید؟همه چیز در مورد رابطه دختر و پسر قبل از ازدواجهمه چیز در مورد رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج

 دوستی دختر و پسر از نظر روانشناسی

علت دوستی دختر و پسر قبل از ازدواج چیست؟

علت برقراری رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج

این گونه تعاملات بین دختر و پسر به راحتی و با توجیهات اسلامی مثل « در اسلام گفته شده است دو نفر که یکدیگر را دوست داشته باشند ، به هم محرم‏اند! » صورت می پذیرد ، پسر و دختر در این گونه دوستی ها بدون اطلاع خانواده ها و به قول خودشان برای شناخت قبل از ازدواج با هم صحبت می کنند در صورتی که به هم محرم نیستند .

این گونه دوستی ها به گفته خود جوانان باب آشنایی بیشترشان با جنس مخالف و به قول خودشان برای آشنایی قبل از ازدواج و پر کردن اوقات فراغت صورت می گیرد . در اینگونه دوستی ها جوانان بی هیچ واهمه و شرمندگی دست به کارهای ناشایست می زنند و از حد و مرز متعارف خارج می شوند و در جلوی چشم همه با یکدیگر ارتباطاتی مانند حرف زدن و قدم زدن و... برقرار می کنند.

برخی از جوانان دوستی های خیابانی را مجاز و عادی می دانند و بدان مباهات می کنند و در این عرصه با دوستانشان رقابت می کنند و روز به روز به سمت بی راهه حرکت می کنند . اما روابط پسران و دختران که بسیاری از اوقات زشت و ناپسند است ، ناشی از چیست؟

مضرات رابطه دختر و پسر

دلایل ارتباط دختر و پسر قبل از ازدواج

عدم ارضای صحیح غریزه جنسی

جوانی ایام بیداری غریزه جنسی و گرایش به جنس مخالف است که در آن شوق جنسی و احساسات بر روان آدمی سایه می افکند و در رفتار ، سخن و نگاه جوان در برخورد با جنس مخالف مشهود می گردد . این نیاز طبیعی در این ایام باید به طور صحیح و مطلوب ارضا و تأمین شود که راه قابل قبول آن نیز ازدواج است.

اما در جامعه به دلیل بالا رفتن سطح انتظارت و توقعات خانواده‏ها و معضل اشتغال و آینده شغلی جوانان ، نبودن شرایط لازم برای ازدواج مانند عدم وجود امکانات و شرایط مالی مناسب ، سن ازدواج افزایش یافته و این غرایز در این دوران به علت مهیا نبودن شرایط ازدواج جوانان به انحراف کشیده می شود. این رفتار های ناهنجار در جامعه ما روز به روز به دلیل فراهم نکردن زمینه ازدواج جوانان توسط نظام اجتماعی گسترش یافته و به یک « معضل اجتماعی » تبدیل شده است.

عدم ارضای صحیح غریزه جنسی قبل از ازدواج

گرایش به جنس مخالف به دلیل غریزه جنسی

احساس نیاز به محبت

اگر نیاز به محبت و ابراز محبت و برقراری ارتباط دوستانه در خانواده به خوبی تأمین نشود ، جوانان در محیط بیرون از خانواده نیازهای خود را برطرف می کنند و با جنس مخالفشان روابط دوستانه برقرار می کنند . جوان در این مرحله می‏خواهد ارزشمندترین و مهم‏ترین هستی و دارایی‏اش را به فردی دیگر هدیه دهدو در پی یافتن هویتی جدید است .

جوانان به بهانه‏ های مختلف از قبیل آشنایی برای ازدواج و تبادل نظر درباره مسائل علمی و درسی آگاهانه یا ناخودآگاه در جهت تأمین و ارضای این نیازشان به روشی غلط گام برمی دارند.

دوستی های قبل از ازدوج

نیاز به محبت در جوانان قبل از ازدواج

الگو گرفتن از جوامع غیر خودی‏

بسیاری از جوانان از محیطهای غیرخودی مانند جوامع غربی الگو برداری می کنند و ارزش‏ها و هنجارهای اجتماعی خود را از آنجا می گیرند . این خودباختگی و روی آوردن به فرهنگ بیگانه با گسترش ارتباطات اجتماعی و توسعه تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی و... افزایش یافته است . بسیاری از جوانان به تقلید کورکورانه از جوامع دیگر می پردازند و می پندارند این تقلید سبب رشد و نشانه کمال و وسیله ابراز شخصیت است.

در این میان ، مسئله رقابت جوانان و به رخ کشیدن خود برای همسالان نقشی عمده ایفا میکند. برخی از جوانان در جمع دوستان به دلیل دوستی با جنس مخالف مورد تحسین قرار می گیرند و یا به این دلیل که با کسی دوست نیستند ، بی عرضه و بی جرات خوانده می شوند. اما در وضعیت حاضر ، در برابر چنین معضل اجتماعی چه باید کرد؟

آسیب شناسی روابط دختر و پسر قبل از ازدواج

تقلید و رقابت از دوستان برای روابط قبل از ازدواج

راه های پیشگیری از رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج

الف) ارضای صحیح غریزه جنسی

معقول‏ترین راه برای نجات یافتن از این گونه رفتارهای نابهنجار یا کج‏روانه ارضای صحیح و مشروع این غریزه است. اگر ازدواج در سنین مناسب انجام گیرد بیماری‏های روانی و انحرافات جنسی در جامعه نیز کمتر می شوند و حتی به نصف کاهش می یابند در حالت کلی می توان گفت : ازدواج از بسیاری انحرافات اخلاقی و جنسی و روابط ناسالم و غیر مشروع دو جنس پیشگیری می کند.

این موضوع به تلاش همگانی خانواده‏ها و مسۆولان و اصلاح نگرش‏ها و آداب و رسوم نادرست و فراهم کردن تسهیلات و امکانات ازدواج بستگی دارد و همه افراد ، خانواده‏ها و حکومت باید در مسیر تحقق مقدمات ازدواج جوانان بکوشند.

ب) تقویت روابط خانوادگی

اگر در فضای خانواده بین فرزندان و پدر و مادر رابطه صمیمانه ای ایجاد شود و فرزندان احساس امنیت و آرامش نمایند و نیاز عاطفی آنان در خانواده تامین شود ، دیگر به سمت دوستی ها و روابط بی بند و بار کشیده نمی شوند .وقتی جوانان در خانه با محبت و توجه کافی روبرو نشوند ، در بیرون از خانه این محبت و رابطه عاطفی را جست و جو میکنند و متناسب با دوران بلوغو اوجگیری احساسات غریزی ، رابطه خود را با جنس مخالف افزایش می‏دهند.

تقویت روابط خانوادگی

جلوگیری از رابطه دختر و پسر با تقویت روابط خانوادگی

ج) خود کنترلی

یکی از روش هایی که می تواند از برقراری روابط ناسالم با جنس مخالف جلوگیری کند خود کنترلی یعنی کنترل چشم ، گوش و دیگر حواس و نیز کنترل افکار ، است که میتواند جوانان جویای رشد و کمال و عفت و پاکی را در این فضای آلوده حفظ کند.

برای اینکه ذهن خود را از این مسیر دور سازیم بهتراست اوقات فراغت خودرا با برنامه ‏ریزی صحیح پرکنیم تا از بیکاری و تنها ماندن جلوگیری کنیم .

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن