ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

جواد قارایی با اشاره به جزییات فصل ششم از مجموعه «ایرانگرد» بیان کرد که مدتی است تولید این فصل را آغاز کرده اند.

تولید «ایرانگرد 6» آغاز شد/کار ما از ساخت فیلم و سریال سخت تر است

جواد قارایی مستندساز و کارگردان «ایرانگرد» درباره ساخت فصل ششم این مجموعه به خبرنگار مهر گفت : مدتی است که فصل ششم را آغاز و بخش هایی از خراسان و هرمزگان را تصویربرداری کرده ایم. در فصل ششم «ایرانگرد» حدود 7 استان را داریم که به شهرهای مختلف این استان ها سر می زنیم که تقریبا هر استان حدود 4 یا 5 منطقه خواهد بود.سری جدید مستند ایرانگرد کی پخش می شود؟سری جدید مستند ایرانگرد کی پخش می شود؟

وی اضافه کرد : تصویربرداری این فصل تا پایان سال دیگر طول می کشد و امیدوارم نوروز 1404 به پخش برسد.

کارگردان «ایرانگرد» درباره اینکه در هر سفر چند نفر هستند و تیم تولید کننده این مجموعه چگونه او را همراهی می کنند ، توضیح داد : در این سفرها حدود 12 نفر هستیم حدود 50 نفر هم در خود تهران هستند که در حوزه تحقیق و پژوهش به ما کمک می کنند و یا بخش های فنی تدوین و صداگذاری را بر عهده دارند. در میان همراهان یعنی 12 نفر از افراد تیمی که در سفرها هستند پنج نفر فیلمبردار هستند که دوربین دارند و به صورت هوایی ، زمینی ، تایم لپس و ... فعالیت دارند و بقیه هم دیگر عوامل فنی کار هستند.

وی درباره ارتقای تصویری در هر فصل از این مجموعه بیان کرد : ما سعی کردیم کیفیت تصویری را در هر فصل حفظ کنیم ، از فصل چهارم به بعد هم مجموعه به صورت 4k ضبط می شود و اگر مخاطب از شبکه فراتر تماشا کند با این کیفیت می تواند مجموعه را ببیند. غیر از استانداردهای تصویری که سعی داریم حفظ شود در محتوا هم تلاش می کنیم که این مجموعه جذاب باشد؛ چالش ما داستان های این محتواست که امیدواریم در این فصل داستان هایی که برای هر قسمت تعریف شده برای مخاطب جذاب باشد.

قارایی درباره اینکه در هر فصل چند ساعت راش دارند ، عنوان کرد : فکر می کنم برای هر قسمت که 40 دقیقه است حدود پنج ساعت راش و تصویربرداری انجام شده است. اگر هم بخواهم به روز بگویم برای هر قسمت حدود 20 روز کار می کنیم.

وی درباره قیاس کارش با فیلم سازی و سریال سازی بیان کرد : به نظرم کار ما از ساخت فیلم و سریال سخت تر است چون آنها بر اساس فیلمنامه و دکوپاژ پیش می روند و کارگردان و عوامل می دانند فضای داخلی و بیرونی چه زمانی است یا چه شرایطی دارد ولی ما اگرچه پژوهش می کنیم اما ممکن است یک باره همه آنچه پیش بینی کرده بودیم ، عوض شود. بعد وارد نوعی چالش می شویم. گاهی بارها قصه را عوض می کنیم و هر بار با موقعیت های جدیدی مواجه می شویم.

پخش سری جدید مستند ایرانگرد

مستند ایرانگرد دوباره روی آنتن میرود

طبیعت گردی جواد قارایی در مستند ایرانگرد

جواد قارایی راوی مستند ایرانگرد

فصل اول مستند ایرانگرد به سفارش شبکه چهار سیما سال 89 تا 91 تولید و پخش شد و با استقبال فراوانی از سوی علاقه مندان به این بخش روبرو شد. نشان دادان طبیعت زیبای سرزمینمان ایران در کنار آداب و رسوم مردمان این سرزمین ها جذابیت های خاصی به ایرانگرد جواد قارایی بخشید و فصل دوم آن سال 94 به سفارش شبکه یک سیما ساخته و پخش شد.

جواد قارایی در مستند ایرانگرد

مستند ایرانگرد با جواد قارایی

با استقابل از فصل یک و دو مستند ایرانگرد به فصل سه رسید و نوروز 97 روی آنتن رفت و در جشنواره برنامه های نوروزی تلویزیون جایزه بهترین مستند به جواد قارایی برای ایرانگرد رسید.

عکس های زیبا و متفاوت جواد قارایی در مستند ایرانگرد

جواد قارایی در مستند ایرانگرد

مستند ایرانگرد با جواد قارایی در دل طبیعت

عکس های جواد قارایی در مستند ایرانگرد

عکس زیبای جواد قارایی در مستند ایرانگرد

عکس های جواد قارایی در مستند ایرانگرد

عکس های جواد قارایی در مستند ایرانگرد

عکس متفاوت جواد قارایی در مستند ایرانگرد

عکس های جواد قارایی در مستند ایرانگرد

عکس زمستانی جواد قارایی در مستند ایرانگرد

  • تاریخ: دوشنبه, 11 دی 1402
  • برگرفته از: مهر

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن