ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، یک زن 56 ساله از "باتون روگ، لویزیانا" پس از سردرد وحشتناکی تشخیص داده شد که گذرا جهانی آمنیازیس (TGA) دارد که باعث شده است او به طور کامل 38 سال آخر عمرش را کاملا فراموش کند.

ماجرای سردرد عجیب زن جوان که باعث فراموشی 40 سال آخر زندگی اش شد!

یک زن 56 ساله از "باتون روگ ، لویزیانا" پس از سردرد وحشتناکی تشخیص داده شد که گذرا جهانی آمنیازیس (TGA) دارد که باعث شده است او به طور کامل 38 سال آخر عمرش را کاملا فراموش کند. یک روز در اوایل اکتبر سال گذشته ، کیم دنیکولا در حال ترک مراسم کتاب مقدس از یک کلیسای محلی بود که به همسرش به خاطر سردرد آزاردهنده و دید تارش شکایت کرد.فراموشی 40 سال آخر زندگی با یک سر درد! + عکسفراموشی 40 سال آخر زندگی با یک سر درد! + عکس

همسرش به او گفت که به اورژانس برود ، اما برخی از دوستانش او را در پارکینگ کلیسا یافتند و او را به بیمارستان رساندند.بعد از به هوش آمدنش در بیمارستان ، پرستار از او سوال هایی کرد که جواب هایش به نظر غلط می رسید.

پرستار گفت : " آیا می دانید امروز چه روزی است و در چه سالی هستید؟

او گفت "بله ، سال 1980" و پرستار گفت : "آیا می توانی به من بگویی که رئیس جمهور کیست؟

" او گفت " "بله ، رونالد ریگان".

بیماری گذرا جهانی آمنیازیس (TGA)

فراموشی با بیماری گذرا جهانی آمنیازیس (TGA)

فراموش کردن 40 سال با یک سردرد

وقتی یک غریبه وارد اتاقش شد ، اوضاع بدتر شد و دست او را گرفت. وقتی اشک را در چشمانش دید ، می دانست که مشکلی پیش آمده است. آن مرد ، دیوید ، شوهراو بود که 17 سال پیش باهم ازدواج کرده بودند اما به یاد نمی آورد که با کسی ازدواج کرده ، چه برسد به کسی که خیلی بزرگ تر از اینها باشد. در واقع براثر این سردرد همه چیز از سال 1980، ازدواج ، به دنیا آمدن دو فرزندش و اساسا 38 سال آخر زندگی اش به طور کامل از حافظه او پاک شده بود.

"کیم" که تصویرش را در این بخش از سرگرمی نم نمک مشاهده می کنید گفت : " فهمیدم که ازدواج کرده ام ، دو فرزند دارم ، دو برادر زاده دارم که به عنوان پسرانم بزرگشان کردم و سه نوه ، پس هفت بچه دارم اما به جز این چند مورد از این 38 سال من هیچ اطلاع دیگری ندارم."

از زمان آن روز سرنوشت ساز در اکتبر 2018، کیم دنیکولا چندین بار اسکن مغزی و آزمایش های پزشکی را انجام داده ست ، اما پزشکان نتوانسته اند توضیحی برای کاهش حافظه شدید او را بیابند. او هیچ نشانه ای از سکته مغزی یا آسیب مغزی ندارد ، بنابراین تشخیص داده شد که این مشکل ناشی از یک بیماری بسیار نادر به عنوان فراموشی کلی و گذرا است.

زنی با بیماری نادر فراموشی

زنی که 40 سال از زندگی اش را فراموش کرد

اما به عنوان یک بیمار TGA ، پرونده کیم به خاطر دوره طولانی مدتی که به نظر می رسد فراموش شده باشد ، برجسته است. " دوره زمانی فراموش شده از حافظه زیاد است. او کامپیوتر را به یاد نمی آورد ، بنابراین به دهه 80 یا 90 مربوط است که این واقعا غیر عادی میباشد."

فراموشی حافظه ناگهانی معمولا موقتی است ، اما طبق گزارشات اخیر ، فراموشی عجیب "کیم دنیکولا" پنج ماه است که ادامه دارد.خانواده اش که به تدریج با او کنار آمده اند ، و امیدوارند که با نگاه کردن به عکس های قدیمی کمی حافظه اش برگردد. "کیم دنیکولا" در حال حاضر در حال کشف مجدد همه چیزهایی است که او در طول 38 سال گذشته بدست آورده است ، از جمله چیزهای عادی مثل تلفن های هوشمند ، کامپیوتر و تلویزیون و همچنین مواجهه با تراژدی هایی مانند مرگ پدر و مادر و برادر.

درمان فراموشی با نگاه کردن عکس های قدیمی

دیدن عکس های قدیمی برای برگرداندن حافظه

"دنیکولا" گفت : " آن ها رفته اند ، اما من فقط می خواهم همه چیز را یاد بگیرم که چگونه اند. و اینکه چطور در سن 18 سالگی مادرم شده بودم." او گفت : " علی رغم همه چالش ها ، در یک دنیای کاملا جدید هستم که توسط افرادی که قبلا ندیده بودم احاطه شده ام.

او مصمم است که بهترین زندگی خود را مجددا بسازد."

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(0 رای)
0%

نظر دادن