ثبت بیوگرافی در گوگل
ثبت بیوگرافی در ویکی پدیا
تبلیغات

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، حمیرا ریاضی و فیلمهای حمیرا ریاضی و کارنامه هنری حمیرا ریاضی در سینما و تلویزیون و سریال حمیرا ریاضی و فیلمشناسی حمیرا ریاضی و مجموعه های تلویزیونی حمیرا ریاضی و حمیرا ریاضی در سریال جلال و عکسهای حمیرا ریاضی در نم نمک.

کارنامه هنری حمیرا ریاضی در سینما و تلویزیون

حمیرا حسنی ریاضی متولد 28 خرداد 1346 در خوی بازیگر ایرانی است. او تحصیلاتش در زمینه کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر است. ریاضی همچنین فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا در سال 1374 است. فعالیت سینمایی او با بازی در فیلم ساز و ستاره (به کارگردانی محرم زینال زاده) در سال 1373 آغاز شد.فیلم و سریال های حمیرا ریاضی در سینما و تلویزیونفیلم و سریال های حمیرا ریاضی در سینما و تلویزیون

او در سال 1378 با علی اسیوند (بازیگر) ازدواج کرد. یک فرزند دختر به اسم یاسمین ، ثمره ازدواج ریاضی و اسیوند است.

حمیرا ریاضی در کنار همسر و دخترش

حمیرا ریاضی در کنار همسر و دخترش یاسمین اوسیوند

مروری کوتاه بر کارنامه هنری حمیرا ریاضی

حمیرا ریاضی حضور در دنیای تئاتر را از سال 1369 آغاز کرد و با بازی در فیلم ساز و ستاره ساخته محرم زینال زاده در سال 1373 به دنیای سینما راه یافت و مزد ترس اولین سریال این بانوی هنرمند در سال 1371 بود.

این بازیگر کشورمان در سریال هایی چون بازی با مرگ ، آژانس دوستی ، پهلوانان نمی میرند ، هفت سنگ ، گل من گلی ، پهلوانان نمی میرند ، روزگار جوانی ، عید آن سالها ، کاشانه ، دختران ، نوعروس ، باران عشق ، طلسم شدگان ، بچه های هور ، حلقه سبز ، کلانتر ، وضعیت سفید ، بوی باران و جلال ایفای نقش کرده است.

سریال جلال

حمیرا ریاضی در دو فصل سریال جلال بازی درخشانی را از خود در کنار عمار تفتی به نمایش گذاشت.

سریال جلال به کارگردانی حسن نجفی و تهیه کنندگی مهدی کریمی و سریال جلال 2 و به کارگردانی حسن نجفی و تهیه کنندگی علیرضا جلالی است.

حمیرا ریاضی در سریال جلال

حمیرا ریاضی در سریال جلال

سریال دختران

بازی در سریال دختران یکی از به یادماندنی ترین نقش های حمیرا ریاضی بود. دختران سریال ماندگاری به کارگردانی اصغر توسلی است که سال 79 از شبکه پنج سیما پخش شد.

حمیرا ریاضی یکی از ماندگارترین نقش هایش را در این سریال ایفا کرد و با بازیگرانی چون آتنه فقیه نصیری ، سحر ولد بیگی ، افسون افشار ، فرهاد مهادیان ، علی آذرنوش ، زهرا امیر حسینی و...در این سریال همبازی بود.

حمیرا ریاضی و بازیگران سریال دختران

حمیرا ریاضی و بازیگران سریال دختران

سریال روزگار جوانی

بازی در سریال روزگار جوانی در سال 77 یکی دیگر از نقش های ماندگار حمیرا ریاضی بود که با وجود حضور در چند قسمت به عنوان بازیگر مهمان در خاطر بسیاری از مردم ماندگار شد.

سریال وضعیت سفید

از نقش های دیگر کارنامه هنری حمیرا ریاضی میتوان به بازی او در سریال وضعیت سفید و نقش مهناز اشاره کرد. وضعیت سفید سریالی به کارگردانی حمید نعمت الله بود که سال 90 از شبکه سه سیما پخش شد.

حمیرا ریاضی و افسانه بایگان در وضعیت سفید

حمیرا ریاضی و افسانه بایگان در وضعیت سفید

سریال بوی باران

حمیرا ریاضی در یکی از تجربه های تلویزیونی اش در سریال بوی باران مقابل دوربین رفت و ایفاگر نقش سارا زارع وکیل دادگستری بود.

حمیرا ریاضی و نرگس محمدی در بوی باران

حمیرا ریاضی و نرگس محمدی در بوی باران

بیوگرافی

پیج اینستاگرام نم نمک

این مطلب مفید بود؟
(1 رای)
100%

نظر دادن